ایرانگردی رییس مجلس ملی سوئیس با همسرش +عکس

کد خبر: 1102944

رییس مجلس ملی سوئیس گفت: مذاکرات با مقامات ایرانی خوب، مثبت و مطلوب بوده است و امیدواریم که مسیر ارتباط بین ۲ کشور ایران و سوئیس خیلی روشن‌تر از قبل شود.

ایرانگردی رییس مجلس ملی سوئیس با همسرش +عکس

 به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در استقبال از رئیس مجلس ملی کشور سوئیس در فرودگاه اصفهان اظهار داشت: شهر تاریخی و کهن اصفهان ظرفیت‌های مناسبی در زمینه گردشگری، صنایع دستی و منابع طبیعی دارد که برای مردم سایر کشورها جذاب است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از ملل مختلف از جمله قاره اروپا پذیرای گردشگران بوده است ابراز امیدواری کرد که سفر گردشگران سوئیسی به این خطه تاریخی افزایش یابد.

رییس مجلس ملی سوئیس گفت: مذاکرات با مقامات ایرانی خوب، مثبت و مطلوب بوده است و امیدواریم که مسیر ارتباط بین ۲ کشور ایران و سوئیس خیلی روشن‌تر از قبل شود.

آندریاس آییبی افزود: ملاقات خوبی با مقامات ایرانی داشتیم که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط بین ۲ ملت باشد.

رئیس مجلس ملی سوییس خاطرنشان کرد: مردم سوییس ایران را دوست دارند و ما در صدد این هستیم که گروه‌های گردشگری سوئیسی را برای بازدید از ایران و به‌ ویژه اصفهان ترغیب کنیم.

آییبی اضافه کرد: ایران و شهر تاریخی اصفهان دارای تاریخی باشکوه است و فرهنگ این خطه جایگاه والایی دارد.

رئیس مجلس ملی سوئیس وارد یزد شد

رئیس مجلس ملی سوئیس در ادامه سفر خود به ایران اسلامی به منظور بازدید از بافت تاریخی دقایقی قبل وارد شهر میراث جهانی یزد شد.

آندریاس آییبی در ادامه سفر خود به ایران اسلامی در رأس هیأتی عصر امروز وارد استان یزد شد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار دارالعباده و جمعی از مسئولان این استان قرار گرفت.

جلسه کاری با مهران فاطمی، مدیریت ارشد استان و همچنین بازدید از بافت تاریخی و جهانی شهر یزد از جمله برنامه‌های رئیس مجلس ملی کشور سوئیس در شهر میراث جهانی یزد است.

گفتنی است؛ همسر رئیس مجلس ملی سوئیس وی را در سفر به استان یزد همراهی می‌کند.

رئیس مجلس ملی سوئیس

kui9zPzdGn9p

 رئیس مجلس سوئیس: ایرانی ها حق دارند به ایرانی بودن خود ببالند

در جلسه استاندار یزد با رئیس مجلس ملی سوئیس اشتراکات یزد با سوئیس بررسی و ظرفیت های این استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، استاندار یزد در جریان دیدار با رئیس مجلس ملی سوئیس که برای بازدید از بافت تاریخی به این استان سفر کرده است، اظهار کرد: سیاست دولت در بحث حمایت از روستاها بر این است که خدمات و امکانات در روستاها به حدی باشد که مهاجرت از سمت شهر به روستا با شوق و ذوق انجام شود.

رئیس مجلس ملی سوئیس در این جلسه سئوال کرد، که آیا امکانات اجتماعی برای سالمندان در ایران و استان یزد به خوبی وجود دارد یا خیر؟.

استاندار یزد در پاسخ به سئوال رئیس مجلس ملی سوئیس گفت: در فرهنگ ایرانی و یزدی فرهنگ نگهداری از سالمندان وجود دارد و سعی داریم که تمام امکانات اجتماعی را برای سالمندان فراهم کنیم.

فاطمی در ادامه با بیان این‌که فرهنگ نگهداری از سالمندان ریشه در اعتقادات تاریخی و دینی ایرانیان دارد تصریح کرد: ما ارزش زیادی برای سالمندان قائل هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان یزد، تأکید کرد: یزدیها شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و نظامی زیادی دارند که به وجود آنها افتخار می‌کند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود شبهات زیاد یزد و سوئیس، گفت: عقد خواهرخواندگی از جمله راهکارهای گسترش همکاری متقابل بین یزد و سوئیس است.

فاطمی با بیان این که یزد همیشه مهد صلح و دوستی و حرکت کردن به سمت اشتراکات بوده، خاطرنشان کرد: زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در این استان مهمترین سند ویژگی‌های فرهنگی این استان در کشور ایران است.

وی تأکید کرد: ایران سرشار از ظرفیت‌های طبیعی است و در حال حاضر درگیر تحریم‌های ظالمانه‌ای است که اگر این چالش برطرف شود می‌تواند به خوبی در عرصه های مختلف فعال شده و دستاوردهای بزرگی را کسب کند.

استاندار یزد با بیان این که ما روابط انسانی را به دیگر رابطه های ترجیح می دهیم، گفت: اگر نگاه ها بجای سیاسی، فرهنگی و انسانی باشند ملت ها زندگی بهتر و آرامش بیشتری خواهند داشت.

ایرانی‌ها حق دارند به ایرانی بودن خود ببالند

آندریاس آییبی با بیان این که ایرانی ها حق دارند به ایرانی بودن خود افتخار کنند، تصریح کرد: امنیت و اقتدار امروز ایران در منطقه افتخاری بزرگ برای ملت های آزادی خواه است که ایرانی ها به خوبی این مهم را درک کردند.

رئیس مجلس ملی سوئیس در ادامه سفر خود به استان یزد در جلسه‌ای با استاندار این استان، اظهار کرد: تصوری که از بازار ایران دارم این که جای قشنگی است و در بازارهای ایران سالمندان می‌توانند بنشینند و از وجود بازار لذت ببرند.

وی در مورد یزد گفت: قبل از سفر به یزد این شهر را شهری قدیمی و فرسوده می شناختم و در این سفر نگاه من به این استان تغییر کرده و با ظرفیت های مختلف این منطقه آشنا شدم.

آندریاس آییب  با بیان این که نگاه انسانی و فرهنگی بجای نگاه سیاسی جهانی بهتر و پویاتر را به ارمغان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: من سیاست را یک بازی می دانم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها