وزیر بهداشت: در برخی نقاط وضعیت واکسیناسیون مناسب نیست

کد خبر: 1103352

عین اللهی گفت:در برخی نقاط وضعیت واکسیناسیون مناسب نیست؛ نگرانیم که موج ششم بیماری شروع شود.

وزیر بهداشت: در برخی نقاط وضعیت واکسیناسیون مناسب نیست

بهرام عین اللهی ،وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید اظهار  کرد:در برخی نقاط وضعیت واکسیناسیون مناسب است  اما در برخی مناطق از جمله قم که مسافران زیادی به آن رفت و آمد دارند هنوز وضعیت واکسیناسیون قابل توجه نیست، نگرانیم که موج ششم بیماری شروع شود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

او افزود:کادر بهداشت و درمان سال گذشته واکسینه شده‌اند، اما امسال به رغم شدت بیماری به ندرت مبتلا به کرونا شده‌اند که این نشان از اثرگذاری بالای واکسیناسیون است.

عین اللهی ادامه داد: عناصر بیگانه در ماه‌های گذشته که واکسن در ایران کم بود، می‌گفتند جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند واکسیناسیون را انجام دهد، اما الان می‌گویند چرا واکسیناسیون در ایران اجباری است.

او گفت: وزارت بهداشت دست یاری به سوی علما دراز می‌کند تا مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند، در همه جای دنیا واکسیناسیون تاثیر خود را به خوبی گذاشته و در ایران نیز  واکسیناسیون، پدیده جدیدی نیست.

وزیر بهداشت عنوان کرد: رئیس جمهوری معتقد بود که اولویت اول دولت، سلامت و مدیریت کرونا است تا موجب شکوفایی اقتصادی و برداشتن محدودیت‌ها شود، از بهمن ماه سال گذشته تا تیرماه امسال حدود پنج میلیون دُز واکسن در ایران تزریق شده بود و در موج‌های بیماری، تعداد زیادی از بیماران را از دست دادیم، اما با تلاش همه جانبه دولت در تامین واکسن و مشارکت بی نظیر نیرو‌های مسلح، مردمی، داوطلب و دانشجویان، تا امروز ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

عین اللهی گفت: ایران از نظر سرعت واکسیناسیون در دنیا یکی از بهترین کشور‌ها است چون در طول دو سه ماه ۶۶ میلیون دُز واکسن کرونا با حمایت نیرو‌های مردمی تزریق کرده است. تاکنون ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تامین شده که ۷۱ میلیون دُز تزریق و ۲۹ میلیون دُز ذخیره واکسن داریم.

او اظهار کرد: تا ۹ آبان ماه حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود؛ خوشبختانه تولید واکسن داخلی نیز مناسب است ولی حجم تولید‌ها اندک است و نمی‌توانیم صبر کنیم تا تولید‌ات واکسن داخلی برسد و این فرصت طلایی را برای واکسیناسیون از دست نمی‌دهیم.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر به شهر قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (س) و حضور در مسجد جمکران با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد. /باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها