قول سلاجقه برای ساماندهی آرادکوه

کد خبر: 1105771

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند تاکید کرد.

قول سلاجقه برای ساماندهی آرادکوه

علی سلاجقه در حاشیه بازدید از مجموعه پردازش آرادکوه در جمع خبرنگاران گفت: بازدید امروز و حضور استاندار تهران در اینجا نشان می‌دهد موضوع مدیریت پسماند مورد توجه قرار گرفته و از نظر من، مدیر شهری موفق خواهد بود که بتواند یکی از معضلات محیط زیستی تهران را حل کند. خوشبختانه رویکرد توجه به محیط زیست در مجموعه استان تهران وجود دارد که ان شاء الله با شهرداری تهران وارد گفت وگو خواهیم شد تا تهران بر اساس الگویی مناسب در سطح  دنیا مدیریت شود.

وی ادامه داد: قطعا برای مجموعه آراد کوه، طرح جامع مورد نیاز است. نباید فقط بر جابه جایی این مجموعه تاکید کنیم بلکه بسیاری از مسائل را می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های نوین در همین محدوده حل و فصل کنیم. ما در کشور ظرفیت های بسیار خوبی داریم که می‌توانیم با بهره گیری از آنها فناوری را در خدمت محیط زیست قرار دهیم، به شکلی که حتی می‌توان همین منطقه را به عنوان منطقه ای گردشگری مورد بهره برداری قرار داد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر موضوع تفکیک زباله از مبدا گفت: اگر خانواده ای که امروز ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند تفکیک از مبداء را انجام دهد، نقش به سزایی در مدیریت پسماند ایفا خواهد شد لذا نیازمند فرهنگ سازی خواهیم بود. در حال حاضر نیز شهرداری تهران به سمت جمع آوری مخازن زباله رفته تا در مرحله بعد تفکیک از مبداء محقق شود. ما باید تولید زباله را به حداقل برسانیم.

سلاجقه در خصوص موضوع تامین اعتبار و ورود سرمایه گذاران به موضوع مدیریت پسماند اظهار کرد: پسماند یکی از منابع درآمدی بالا محسوب می‌شود و همین طور سرمایه گذاران برای ورود به این بخش اقبال دارند اما فرایند پسماند باید تدوین و به صورت کامل مشخص شود. باید موضوعاتی همچون زباله گردی که در شان شهر ما نیست حل و فصل شود و تمامی مراحل شفاف شود. زباله می‌تواند به محصول ثانویه تبدیل شود و درآمد بسیاری را همراه داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود:‌ باید پسماند به درستی مدیریت شود. باید به سمت هوشمند سازی و حداقل رسانی پسماند حرکت کنیم. این مجموعه نزدیک فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) است و مهمان‌های خارجی از اینجا وارد شهر می‌شوند و این زیبنده پایتخت اسلامی نیست، بر همین اساس تلاش خواهیم کرد داده‌ها را جمع آوری و با گفت و گو با سازمانهای ذیربط این محدوده را ساماندهی کنیم. امیدواریم با همت و کمک رسانه‌ها فرهنگ سازی را به درستی انجام دهیم. ما نیز در کنار رسانه‌ها مطالبه گر هستیم.

وی تاکید کرد:‌در حال حاضر پسماندی که وارد مجموه می‌شود ۶۴ درصد رطوبت دارد که همین موضوع لزوم تفکیک از مبداء را به روشنی نشان می‌دهد. ورود ۵ هزار و ۲۰۰ تن زباله به صورت روزانه به این مجموعه قطعا تولید بوی نامطبوع را به همراه دارد. باید گام بهگام و با شیوه‌ای درست در کنار شهرداری تهران نسبت به حل این موضوع اقدام کنیم. ما به عنوان دستگاه ناظر از دستگاه‌های اجرایی مطالبه گر هستیم.

سلاجقه ادامه داد: مساله اعتباری این مجموعه، مساله شهرداری تهران است که در این خصوص با آنها وارد گفت و گو خواهیم شد و خوشبختانه با رویکرد محیط زیستی که وجود دارد موضوع قابل حل و فصل است. محور اصلی موضوعات که در دستور کار ما قرار گرفته موضوع آلایندگی و حمل و نقل عمومی است. در حقیقت آلایندگی تهران و موضوعات محیط زیستی آن اولویت اول ما است/ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها