ابرهکری که میلیون ها دلار از آمریکایی ها به جیب زد+تصاویر

کد خبر: 1112780

ابرهکری که میلیون ها دلار از آمریکایی ها به جیب زده و تحت تعقیب ماموران اف بی آی قرار داشت درمخفیگاه مجللش به دام افتاد.

ابرهکری که میلیون ها دلار از آمریکایی ها به جیب زد+تصاویر

به گزارش دیلی میل،‌ متهم "‌یوینی پلی آنین " ۲۸ ساله در خانه ۳۸۰۰۰۰ دلاری اش در سیبری جایی که همسرش در تجارت نانوایی ها فعال است دستگیر شد.

بنا بر گزارش اف بی آی آمریکا او به دلیل فعالیت های پولشویی و هک کردن سیستم دهها آمریکایی موفق شده بود تا برای خود زندگی مجللی را در سیبری فراهم کند و از این طریق ۶,۱ میلیون دلار نیز به شکل غیر قانونی به جیب بزند.

اف بی آی برای دستگیری این هکر ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

ابرهکر

او در سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان یک کارآفرین در توسه نرم افزار کامپیوتروفناوری اطلاعات روسیه شناخته شد.

اطلاعات منتشرشده پلیس آمریکا نشان میدهد که متهم به دلیل قانون ممنوعیت استرداد شهروندان تنها می تواند در روسیه دادگاهی شود.

بنا بر اخبار موجود روسیه توسط غرب متهم شده است که چشم خود را روی هکرهایی که آمریکا و اروپا را از خاک این کشور هدف قرار می دهند بسته است.

اف بی آی "پلی آنین "‌را به اتهاماتی چون کلاهبرداری، ‌پولشویی و ارتباط با شرکت باج افزار Sodinokibi/REvil محکوم کرده است. بنا بر اطلاعات اف بی آی او یادداشت‌های الکترونیکی را در قالب یک فایل متنی روی رایانه‌های قربانیانش قرار می داد این یادداشت ها شامل آدرس های وب برای قربانیان برای بازدید و رمزگشایی فایل های آنها بود.

با بازدید از این آدرس‌های اینترنتی، به قربانیان مبلغ باج درخواستی داده می شد و یک آدرس ارز مجازی برای پرداخت باج ارائه می گشت، اگر قربانی مبلغ باج را می پرداخت، "پولی انین" کلید رمزگشایی را ارائه می کرد و قربانیان می توانستند به فایل های خود دسترسی داشته باشند و اگر قربانی باج را پرداخت نمی‌کرد،" پولی آنین" معمولاً داده‌های استخراج‌شده قربانیان را ارسال می‌کرد یا ادعا می‌کرد که داده‌های استخراج‌شده را به اشخاص ثالث فروخته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها