آمار بی‌سابقه کشف شیشه در تهران

کد خبر: 1112854

رئیس پلیس تهران بزرگ از کشف دو تن و ۶۷۰ کیلو مواد مخدر در طرح ۱۴ ظفر و دستگیری ۸۵ قاچاقچی عمده در چهاردهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت خبر داد.

آمار بی‌سابقه کشف شیشه در تهران

سردار حسین رحیمی در طرح ظفر ۱۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهاردهمین مرحله طرح ظفر با تلاش همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر و پایگاهای ۱۱ گانه این پلیس به مرحله اجرا درآمد، گفت: در این طرح دو تن و ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و پنج باند بزرگ قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شد و در مجموع ۸۵ قاچاقچی عمده دستگیر شدند.

وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی پلیس بر فضای مجازی گفت: بیش از ۶۰ تارنما که اقدام به تبلیغ مواد مخدر و فروش می‌کردند شناسایی و مسدود شدند و ۴۲ کیلو مواد مخدر از ادمین‌های این تارنماها کشف شد؛ همچنین هفت سر شبکه شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این طرح ۶۶ خودرو کشف و ضبط، شش باب منزل که محل فروش مواد مخدر بود، شناسایی و پلمب شدند، گفت: در چهاردهمین مرحله طرح ظفر ۱۵ نفر از اراذل و اوباش که علاوه بر اوباشگری اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند دستگیر و ۸۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد؛ همچنین هزار و ۱۶۶ خرده فروش مواد مواد مخدر در این طرح دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ارزش ریالی مواد کشف شده بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با هشدار به ورود بی‌سابقه مواد مخدر شیشه به کشور گفت: در دو ماه گذشته بالغ بر یک تن شیشه در تهران کشف کردیم؛ جوانان بین ۱۸ تا ۲۵ سال بیشترین مصرف شیشه را دارند.

وی درباره اینکه اعلام می‌شود مجرمان جریح‌تر شدند، گفت: از زمانی که طبق قانون اعدام قاچاقچیان برداشته شده است، قاچاقچیان جریح‌تر شدند؛ میزان هزینه‌ای که مجرمین به خصوص قاچاقچیان باید بپردازند بسیار ناچیز است.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره برخورد با سارقان دریچه‌های فاضلاب گفت: ما در رابطه با اقلامی که در حاشیه خیابان‌ها وجود دارد مانند گاردیل ها و امثالهم صدها نفر سارق را تاکنون بازداشت کرده ایم. پلیس وظیفه دارد آنها را دستگیر کند و ما با جدیت با این سارقان برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت برق، مخابرات، شهرداری از اقدامات پلیس اطلاع دارند. این افراد مجرمان خرد هستند و پلیس وظیفه دارد این افراد را شناسایی و دستگیر کند.

وجود ۱۵ هزار اتومبیل توقیفی ناشی از جرائم حوزه مواد مخدر

دادستان کل کشور گفت: حدود ۱۵ هزار اتومبیل ایرانی و خارجی و سنگین و سبک که در حوزه مبارزه با مواد مخدر توقیف شده اند، در پارکینگ‌های سراسر کشور وجود دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در شورای عالی قضائی با اشاره به دستور اخیر رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیف یا ضبط شده در خصوص پرونده‌های مواد مخدر، به بازدید اخیر خود از پارکینگ اتومبیل‌های توقیف‌شده مربوط به مواد مخدر در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ هزار اتومبیل ایرانی و خارجی و سنگین و سبک در پارکینگ‌های سراسر کشور وجود دارند.

وی از ابلاغ یک برنامه ۴ ماهه به زیرمجموعه خود در سراسر کشور برای دسته‌بندی وضعیت وسایل نقلیه توقیف یا ضبط شده در خصوص پرونده‌های مواد مخدر خبر داد و از معاون اول قوه قضائیه و رئیس دیوان عالی کشور خواست که از شعب دادگاه‌ها و دیوان‌عالی کشور را ملزم کنند که رسیدگی به این پرونده‌ها را در اولویت قرار دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها