خارج کردن ۱۵۶ سنگ از کلیه‌ های بیمار! +عکس

کد خبر: 1117081

پزشکان جراح در یک عمل جراحی نادر ۱۵۶ سنگ از کلیه‌های بیمار خارج کردند.

خارج کردن ۱۵۶ سنگ از کلیه‌ های بیمار! +عکس

 پزشکان جراح در بیمارستانی در حیدرآباد هند ۱۵۶  سنگ را از کلیه‌های یک بیمار خارج کردند.  این تعداد سنگ از بدن یک بیمار ۵۰ ساله خارج شد. مقامات بیمارستان اورولوژی و کلیه پریتی اعلام کردند این بیشترین تعداد سنگی بود که تابحال با کمک لاپاراسکوپی و آندوسکوپی از بدن یک بیمار برداشته شده است. بیمار که یک معلم در منطقه هابلی در ایالت کارناتاکا هند است پس از شکایت از درد ناگهانی شکم خود به بیمارستان منتقل شده بود.

انجام آزمایشات از وجود یک خوشه بزرگ از سنگ کلیه را نشان می‌داد. بنا به گزارش رسانه‌های محلی این یک مورد کلیه نادر بود که به جای موقعیت طبیعی خود در مجاری ادراری، در نزدیک شکم بیمار قرار گرفته بود. به همین علت برداشتن سنگ از کلیه غیرطبیعی یک عمل دلهره آور به شمار می‌رفت.

سنگ کلیه‌

دکتر «چاندرا موهان»، متخصص اورولوژی و مدیر عامل بیمارستان پریتی در این باره گفت: «سنگ‌ها در یک عمل جراحی که سه ساعت به طول انجامید به طور کامل از بدن بیمار خارج شدند. بیمار ممکن است بیش از دو سال به این سنگ‌ها مبتلا شده، اما هرگز علائمی را تجربه نکرده است. با این حال یک درد ناگهانی او را مجبور به انجام آزمایشات کرده که وجود یک خوشه بزرگ از سنگ را در کلیه‌ها نشان داد.»/ باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها