برف در راه است / تهرانی ها عصر امروز منتظر باران باشند

کد خبر: 1117558

کارشناس هواشناسی گفت: امیدواریم در زمستان بارش‌های خوبی در کشور داشته باشیم، بارش‌ها عموما بیش از نرمال پیش بینی می‌شود.

برف در راه است / تهرانی ها عصر امروز منتظر باران باشند

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی گفت: سامانه اول از روز جمعه وارد کشور شده و سامانه دوم هم از امروز وارد کشور می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر در جنوب کشور در استان‌های خوزستان، شمال فارس، لرستان و ایلام بارش‌ها آغاز شده است. انتظار می‌رود در ادامه استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران هم بارش‌ها آغاز شود.

کارشناس هواشناسی گفت: سامانه دوم سردتر از سامانه روز جمعه است به طوری که بارش برف در این سامانه بیشتر خواهد بود، انتظار می‌رود در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف باشد.

ضیائیان  ادامه داد: برای فردا بارش‌ها در استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، بوشهر، تهران، البرز و همچنین بخش‌هایی از استان کردستان و همچنین استان خراسان‌های شمالی، رضوی بارش خواهیم داشت. بارش پراکنده‌ای هم در یزد، خراسان جنوبی و حتی شمال کرمان هم شاهد خواهیم بود.

او گفت: برای فردا آخرین روز پاییز و همچنین چهارشنبه اول زمستان بارش‌ در آذربایجان غربی، شرقی، ایلام، گیلان و مازندران خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در شمال غرب، کاهش دما ۵ تا ۸ درجه‌ای خواهد بود، این سامانه فعال امروز با وزش باد شدید همراه خواهد بود و در ارتفاعات زاگرس مرکزی هم اُفت قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: بارش‌های حجیم در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان و شرق استان لرستان گزارش شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی بارش‌ها در غرب اصفهان مطلوب است و دما در تهران از روز چهارشنبه کاهش خواهد یافت و برای استان‌های مخاطره انگیز هم اطلاعیه زرد و قرمز صادر کرده ایم.

او ادامه داد: بارش ها در پاییز امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است و همچنین نسبت به بلند مدت تا روز گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش بارش گزارش شده است. با فعالیت این سامانه که از امروز فعال می‌شود تا حدودی شرایط بهبود پیدا خواهد کرد و در مجموع پاییز امسال کمتر از نرمال بوده است.

به گفته کارشناس هواشناسی امید است که در زمستان بارش‌های خوبی در کشور داشته باشیم، بارش‌ها عموما بیش از نرمال پیش بینی می‌شود باتوجه به کاهش بارندگی در سال گذشته، کمبود آب را داریم.

ضیائیان گفت:  تر سالی امسال ۶۰ درصد بیشتر نیست، ولی امسال وضعیت بارش‌ها  نسبت به سال گذشته نرمال پیش بینی شده است./ باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها