قتل پدر به خاطر اعتیاد به پلی‌استیشن!

کد خبر: 1120989

ماجرای پسری که سال‌ها برای بازی رایانه‌ای با پدرش جروبحث داشت و سرانجام ...

قتل پدر به خاطر اعتیاد به پلی‌استیشن!

باورش سخت است اما گاهی قتل به‌خاطر موضوعاتی که در نگاه بسیاری از ما بی‌اهمیت و پیش پا افتاده است، اتفاق می‌افتد. ساعت 14 روز 11 دی، یکی از همین اتفاق‌های تلخ رقم خورد. پسر جوانی که سابقه اختلاف با پدرش بر سر موضوع بازی‌های رایانه‌ای داشته در دعوا با پدرش، با چاقو به او ضربه وارد کرده و باعث مرگ پدرش شده است. در ادامه، اشاره کوتاهی به اعترافات او خواهیم داشت و چند توصیه به والدین در همین باره خواهیم کرد.

 
  دانشجوی کامپیوترم، عاشق پلی‌استیشن و گُل می‌کشم
 
چرا پدرت را کشتی؟
پول می‌خواستم. چند روز قبل یک میلیون تومان به من داد، اما خیلی زود پولم تمام شد.
پول برای چه کاری می‌خواستی؟
 دانشجوی کامپیوتر هستم و عاشق پلی استیشن و بازی‌های رایانه ای و پدرم هم سر این موضوع مدام به من گیر می‌داد و می‌گفت پول‌هایت را خرج بازی نکن.
چرا چاقو همراهت بود؟
من و پدرم همیشه باهم اختلاف داشتیم. دو سه سال قبل در یک درگیری به من گفت تو را می‌کشم. از آن جایی که می‌ترسیدم به دست پدرم کشته شوم، بعد از آن همیشه با خودم چاقو حمل می‌کردم.
مواد مصرف می‌کنی؟
مواد نه، اما گاهی گل می‌کشم. البته به خاطر مشکلات روحی که داشتم تحت درمان بودم.
 
   2 عامل اصلی این اتفاق تلخ
طبق آمار دفتر پیشگیری از سوء مصرف مواد، حدود 49 درصد قتل‌ها در ایران مرتبط با مواد مخدر است (صرامی، 1393). کارشناسان می‌گویند تامین پول برای خرید مواد در کنار علایم روان‌شناختی به وقت دور ماندن از مواد، از عوامل مرتبط با بخشی از این موارد است. متاسفانه در این مورد پسر جوان دست کم گُل مصرف می‌کرده است و همان‌طور که می‌دانیم گل هم اعتیادآور است و هم عوارض روان‌شناختی خود را دارد. جدای از آن، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای هم موضوع دیگری است که به نظر می‌رسد در این فقره نقش داشته است. درست است که اعتیاد به بازی‌ها مانند مواد مخدر تاثیر جسمی و روانی قابل لمس به ویژه در مراحل اولیه ندارد اما زمانی که فرد حس می‌کند مانعی در راه بازی کردن بیشتر او وجود دارد، رفتارهای پرخاشگرانه بروز می دهد.
 
   فرزندم به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد دارد، چه کنم؟
برخی والدین ممکن است پیش از این متوجه وابستگی شدید فرزندشان به بازی‌های رایانه‌ای شده باشند. سوالی که بسیاری با آن روبه رو هستند، این است که حالا چه باید کرد؟
1- در ارتباط با فرد معتاد (فارغ از نوع اعتیاد) هیچ وقت او را تهدید نکنید یا نترسانید. این رفتارها می‌تواند او را به سمت رفتارهای غلط‌تر سوق دهد.
2- تحقیر انتخاب‌ها، به ویژه در موردی مانند بازی‌های رایانه‌ای که استفاده به اندازه، مشکلی ندارد، به رابطه شما به شدت آسیب می‌زند و فرزندتان را از شما دور می‌کند.
3- در عوض دستور برای کنار گذاشتن رفتار غلط، تلاش کنید پیش پای فرزندتان راه‌های جدیدی برای پر کردن وقت، قرار دهید.
4- تمام مشکلات رفتاری و تحصیلی فرزندتان را مرتبط با وابستگی شدید او به بازی‌ها در نظر نگیرید. اصرار به اثبات این که همه مشکلات او ناشی از این عادت رفتاری است، هیچ تاثیر مثبتی ندارد.
5- زمانی که عضوی از خانواده به ماده خاصی اعتیاد دارد، توصیه آن است که به هیچ عنوان فرد را زمان مصرف همراهی نکنید، اما زمانی که بحث اعتیاد به بازی‌ها مطرح می‌شود، توصیه برعکس است؛ یعنی توصیه آن است که برای پیشگیری از اعتیاد فرزندتان به بازی و حتی زمانی که تصور می‌کنید وابستگی شدیدی دارد، زمان‌هایی را برای انجام بازی رایانه‌ای به صورت مشترک در نظر بگیرید. این کار رابطه شما را بهبود می بخشد و فرصت‌های بیشتری برای تعریف برخی محدودیت‌ها برای فرزندتان توسط شما فراهم خواهد کرد.
نکته| در خصوص این پرونده، اطلاعات ما بسیار محدود است، آن چه گفته شد بر مبنای اظهارات متهم تا به این جاست. ممکن است همزمان با پیشرفت پرونده، ابعاد متفاوت و جدیدی مطرح شود./ خراسان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها