۲ تروریست عملیات سال ۹۷ خرم آباد اعدام شدند

کد خبر: 1122500

رئیس‌کل دادگستری لرستان بابیان اینکه عوامل حادثه تروریستی سال ۹۷ خرم‌آباد اعدام شدند، از اعتراف این افراد به تلاش برای ناامنی گسترده در استان خبر داد.

۲ تروریست عملیات سال ۹۷ خرم آباد اعدام شدند

محمد رزم امروز چهارشنبه در مراسم صلح و سازش بین دو خانواده در کوهدشت در سخنانی گفت: مردم استان لرستان و به‌ویژه شهرستان کوهدشت، مردمی صمیمی، اهل گذشت، اخوت و برادری بوده و از نعمت معتمدین و ریش‌سفیدان ذی‌نفوذ و باصداقتی برخوردارند که با اخلاص به دنبال جلب رضایت اولیا دم در این‌گونه موارد هستند.

۴۶ فقره قتل در لرستان منجر به صلح و ساز شد

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، ۴۶ فقره قتل در لرستان منجر به صلح و سازش و رضایت شده است، عنوان کرد: این نعمتی است که از وجود معتمدین و ریش سفیدان پر تلاشی که مورد مقبولیت عمومی هستند، برخوردار هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت، ارزش، جایگاه و قداست موضوع صلح و سازش، رضایت و گذشت از سوی اولیای دم گفت: همچنین تلاش و کوشش معتمدین در این رابطه قابل تقدیر است چرا که نتیجه این گونه موارد ایجاد وحدت، اتحاد، انسجام، یکپارچگی، اقتدار و تقویت ملی می‌شود.

رزم با تاکید بر اینکه امنیت یکی از شاخص‌ها و مؤلفه‌های اصلی رشد و توسعه محسوب می‌شود افزود: همچنین صلح و سازش در میان آموزه‌ها و منابع دینی ما جایگاه بسیار بالایی دارد.

در لرستان قاتلین فراری امان ندارند

وی یکی از رویکردها و سیاست‌های دستگاه قضائی را تاکید بر صلح، سازش، آشتی، وحدت و انسجام بین مردم عنوان کرد و گفت: ارتقای فرهنگ صلح و سازش در کشور از سیاست‌های اولویت دار و محوری رئیس قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری لرستان همچنین برخورد با جرایم خشن، اشرار، اخلال در نظم، آرامش و امنیت عمومی جامعه را یکی دیگر از اولویت‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه برشمرد و گفت: تاکید بر این است که برخورد در این رابطه شدید باشد.

رزم با اشاره به سیاست، معیار و شاخص‌های کیفری مشخص دادگستری لرستان در هر پرونده قتل بیان داشت: در لرستان قاتلین فراری امان ندارند، اسامی قاتلین فراری امروز در جلسات ستاد جرایم خاص در اختیار ضابطین عام و خاص، نیروهای نظامی و امنیتی قرار گرفته و بعد از سال‌ها هشدار می‌دهیم که خودشان را معرفی کنند تا زمینه صلح و سازش فراهم شود.

برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح و مهمات در لرستان

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به طور حتم با قاچاقچیان سلاح و مهمات در استان لرستان با شدت و قاطعیت قانونی برخورد می‌شود، افزود: هر قاچاقچی که دستگیر می‌شود توسط بازپرسان ویژه امنیتی و جرایم ویژه برایش بازداشت موقت صادر می‌شود، بدون ملاقات به زندان معرفی شده و با شدیدترین مجازات قانونی اعدام روبرو هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: امروز تعداد زیادی از قاچاقچیان مواد مخدر در زندان مرکزی محبوس و در مراحل اجرای حکم قرار دارند، به طور حتم به مرور زمان این قاچاقچیان هم اعدام خواهند شد.

۲ تروریست عملیات سال ۹۷ خرم آباد اعدام شدند

رزم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دو نفر تروریست عملیات تروریستی دهه فجر ۹۷ که پمپ بنزین «دره گرم» خرم آباد را به آتش کشیدند و منجر به شهادت دو نفر از نیروهای خدوم انتظامی شدند، از سوی نیروهای امنیتی در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در کمترین زمان این افراد محاکمه شده و مراحل اجرای حکم محاربه و اعدام آن‌ها طی شد، ادامه داد: در نهایت این افراد اعدام و به سزای اعمال خود رسیدند.

وی با بیان اینکه این افراد در آسایش و امنیت استان اخلال ایجاد کرده بودند، گفت: آن‌ها در بازجویی‌ها هم گفته بودند که می‌خواستیم دست به عملیاتی بزنیم که ناامنی وسیع در سطح استان ایجاد کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها