جزئیات پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی

کد خبر: 1122984

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی به تشریح روش استعلام شهریه در مدارس غیردولتی پرداخت و گفت: پیش‌ثبت‌نام مطابق مصوبه شورای سیاست‌گذاری و با توافق اولیا و مؤسس، منع قانونی ندارد.

جزئیات پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «خانواده‌ها چگونه از نرخ‌های مصوب مدارس و مراکز غیردولتی آگاهی پیدا کنند؟»، اظهار کرد: در سامانه mosharekatha.ir، این امکان دیده شده است؛ خانواده‌ها می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و در بخش «استعلام شهریه» که در بالای صفحه اصلی قرار دارد، با جستجوی اسم مدرسه و منطقه مورد نظر، از شهریه آن مدرسه اطلاع پیدا کنند. 

 وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «اگر خانواده‌ها اختلافی دیدند به کجا مراجعه کنند»، ادامه داد: در صورتی که تمایل به پیگیری حضوری است، به اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنند و در غیر این صورت، در سامانه مشارکت‌ها این امکان قرار دارد.

صالح درباره شهریه مهدهای کودک، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مسؤولیت تعیین شهریه، صدور مجوز و مسائل مدیریتی مهدهای کودک به این سازمان محول شده است؛ بحث پیش‌دبستانی‌ها را هم این سازمان پیگیری خواهد کرد. 

وی درباره عودت شهریه مدارس غیردولتی به دلیل جابجایی منزل، بیان کرد: تا ابتدای سال تحصیلی، 5 درصد را مؤسس می‌تواند نگه دارد و بعد از آن تا ابتدای امتحانات نیم‌سال اول، 50 درصد و بعد از امتحانات نیم، عودت شهریه‌ای امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، درباره آغاز پیش‌ثبت‌نام مدارس غیردولتی از بهمن ماه، گفت: پیش‌ثبت‌نام مطابق مصوبه شورای سیاست‌گذاری و با توافق اولیا و مؤسس، منع قانونی ندارد؛ ملاک و مبنا شهریه‌ای سال‌جاری است چون در آن زمان شهریه سال تحصیلی جدید ابلاغ نشده است. تا زمانی که شروع ثبت‌نام آغاز نشده است، اگر والدین از ثبت‌نام منصرف شوند، مدرسه باید کل هزینه دریافت کرده را عودت دهد. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها