تعطیلی مدارس تبریز پس از زلزله صبح امروز +جزئیات

کد خبر: 1124826

مدارس تبریز،اسکو،سهند و خسروشاه، شیفت صبح و بعد از ظهر امروز دوشنبه تعطیل شدند.

تعطیلی مدارس تبریز پس از زلزله صبح امروز +جزئیات

 در پی زلزله ۴.۴ ریشتری ساعت ۸ صبح دیروز، دقایقی قبل نیز زلزله تقریباً شدیدی تبریز را لرزند.

کانون این زمین لرزه حوالی شهر باسمنج بوده که در ساعت ۰۶:۱۸:۰۳ روز دوشنبه در طول جغرافیایی: ۴۶.۳۸ و عرض جغرافیایی: ۳۸.۰۲ در عمق ۱۴ کیلومتر به وقوع پیوست.

این زلزله در ۹ کیلومتری باسمنج (آذربایجان شرقی) ،۹ کیلومتری تبریز (آذربایجان شرقی) و۱۹ کیلومتری سرد رود (آذربایجان شرقی) روی داده و تا کنون از خسارتهای احتمالی این زمین لرزه خبری اعلام نشده است.

مدارس تبریز،اسکو،سهند و خسروشاه، شیفت صبح و بعد از ظهر امروز دوشنبه تعطیل شدند.

در اطلاعیه ای که به این منظور توسط کارگروه اضطرار مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی منتشرشده، آمده است: به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند بنا به تصمیم کارگروه اضطرار مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی: مدارس نواحی پنجگانه کلانشهر تبریز، شهرستان اسکو، شهر جدید سهند و بخش خسروشاه امروز دوشنبه ۴ بهمن در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر تعطیل خواهد بود.

به جهت حساسیت شرایط و مدیریت موضوع توسط خانواده‌ها آموزش‌ها نیز در بستر مجازی تعطیل است.

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق اطراف کانون زلزله درتبریز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: برابر اعلام تیم‌های ارزیاب هلال احمر تاکنون گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت دریافت نشده است.

میرعلی آقا سیدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع زلزله ۴.۳ ریشتری ساعت شش و ۱۸ دقیقه بامداد امروز دوشنبه ۴ بهمن در تبریز و اطراف آن به عمق ۱۴ کیلومتر گفت: به محض وقوع زلزله بلافاصله ۷ تیم ارزیاب از معاونت امداد و نجات استان و شعبه تبریز به کانون این زلزله در ۹ کیلومتری باسمنج شرق تبریز و روستاهای اطراف بیرق و کلوانق و همچنین شهر سردرود اعزام شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر اعزام تیم‌های ارزیاب همزمان به صورت تلفنی با شهرداران و بخشداران در ارتباط مستقیم هستیم و تاکنون گزارشی مبنی بر ورود خسارت دریافت نشده است.

ساعت هشت صبح دیروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر تبریز و اطراف را لرزاند که با یک پس لرزه نیز همراه بود.

زلزله تبریز یک مصدوم داشت

رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: وقوع زلزله تبریز یک مصدوم به همراه داشت.

فرزاد رحمانی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: پنج تیم ارزیاب اورژانس از لحظات اول وقوع زلزله در چند نقطه ارزیابی را شروع کردند و تنها مصدوم حادثه داخل شهر تبریز گزارش شده است.

وی افزود: به دنبال زمین لرزه امروز صبح تبریز یک نفر به دنبال سقوط غیر همتراز دچار مصدومیت شد و توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

وی گفت: هنگام زمین لرزه افراد باید در جای امن قرار بگیرند و ترس و فرار باعث آسیب خواهد شد.

لازم به توضیح است هنگام حوادث و بحران‌ها ضمن حفظ خونسردی، با القا آرامش به اطرافیان و پرهیز از هیجان و پیگیری اخبار از منابع موثق باید به همدیگر یاری برسانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها