بارش برف، باران و وزش باد شدید در راه است

کد خبر: 1128325

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا سه متر در جنوب کشور و بارش برف و باران در ۲۹ استان هشدار داد.

بارش برف، باران و وزش باد شدید در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر در پی وزش باد شدید آورده است: این وضعیت جوی شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) برای خلیج فارس در استانهای خوزستان و بوشهر، یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه)‌ برای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و دوشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) برای دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه‌سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت دریایی توصیه می‌کند.

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ نیز آورده است: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) در استان‌هابی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، ایلام، زنجان و غرب همدان، جمعه ( ۲۲بهمن ماه) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال شرق خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران قابل انتظار است.

 

این شرایط جوی شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) در استان‌های خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استان‌های کرمان، بوشهر، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان حاکم خواهد بود.

اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آبگرفتگی معابر شهری در این شرایط  وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی توصیه می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./همشهری آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها