تمهیدات دادستانی تهران در خصوص امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال

کد خبر: 1136028

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: با افرادی که با اخلال در نظم و امنیت عمومی، امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره اندازند قاطعانه برخورد خواهد شد و تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

تمهیدات دادستانی تهران در خصوص امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی درباره تمهیدات دادستانی تهران در خصوص امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: تمهیدات لازم در چهارشنبه سوری برای امنیت شهروندان اندیشیده شده و با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن توصیه به خانواده‌ها افزود: خانواده‌ها فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش زا آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند، زیرا که همراهی خانواده‌ها و قانون مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

صالحی با بیان اینکه طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، گفت: نگهداری مواد محترقه برابر ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز محکومیت به ۶ ماه تا ۲ سال حبس برای فرد ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی هستند که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا ۱ سال حبس مجازات دارد.

دادستان تهران، افزود: همچنین افرادی که با اخلال در نظم و امنیت عمومی، امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره اندازند قاطعانه برخورد شده و تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها