اخبار چهارشنبه آخر سال| حمله به ۳ آمبولانس اورژانس|دستگیری۱۴ هنجارشکن در تهران

کد خبر: 1136215

انفجار یک خودرو با مواد محترقه سه مصدوم و یک فوتی برجا گذاشت.

اخبار چهارشنبه آخر سال| حمله به ۳ آمبولانس اورژانس|دستگیری۱۴ هنجارشکن در تهران

چند سالی است که مهمانی و دورهمی های خانوادگی چهارشنبه آخر سال دیگر رنگ و بوی خود را از دست داده است و این دورهمی ها با ورود مواد محترقه و آتش‌زای جدید به فرهنگ ما به میدان جنگ تبدبل شده است. مواد محترقه و منفجره، نارنجک دستی، فشفشه‌های رنگارنگ حالا جایگزین شادی مهمانی شده و برخی افراد با استفاده از این مواد با روح و روان و البته جسم مردم بازی می‌کنند و برای یک ثانیه شادی، گاها تا آخر عمر غمگین می‌مانند.

بنا بر اعلام سازمان اورژانس ، از ابتدای بهمن ماه تا کنون ۳۶۴ نفر از هموطنان دچار آسیب با مواد محترقه شده اند که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین ۱۰ نفر از هموطنان ظهر امروز جان خود را از دست داده اند که این آمار حکایت از افزایش ۶۳ درصدی افراد حادثه دیده دارد.

در ادامه خبرهای لحظه به لحظه حوادث این شب را می خوانید:

۱۱۸نفر؛ آخرین آمار دستگیری هنجارشکنان در پایتخت/ مصدومیت ۷ مأمور پلیس

23:51: سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۱۸ هنجارشکن در شب چهارشنبه آخر سال در پایتخت خبر داد و گفت: متاسفانه ۷ نفر از ماموران پلیس پایتخت دچار مصدومیت شدند.

 جانشین پلیس پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تعداد موتور یا خودروی توقیف شده گفت: هیچ موتور یا خودرویی در محدوده پلیس تهران توقیف نشد.

 وی امشب را نسبت به شب چهارشنبه آخر سال۹۹ آرام تر و کم حادثه تر دانست.

دستگیری مخلان نظم و امنیت شهروندان در شهرستان ری

23:29: سرهنگ جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲۰ نفر در آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: این افراد که قصد اخلال در نظم و امنیت شهروندان در شهرستان ری را داشتند با اقدام پیش دستانه پلیس ری دستگیر شدند.

هزار و ۴۷۰ نفر تعداد فوتی ها و مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری

23:16: مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس اعلام کرد: تعداد فوتی ها و مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

وی افزود: که از تعداد ۳۳ نفر در محل درمان شدند و ۲۲۵ نفر در بیمارستان بستری شدند و همچنین ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی اورژانس بیان کرد: متأسفانه تعداد فوتی‌ها به ۱۷ نفر رسید و ۹۲ نفر هم دچار قطع عضو شدند.

خالدی گفت: به چشمان ۴۷۰ نفر آسیب رسیده است و ۵۴۰ نفر هم دچار سوختگی شدند.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مصدوم را دارند، گفت: تهران با ۳۲۱ نفر، آذربایجان غربی با ۱۵۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۳۱ نفر بیشترین مصدومان را تا به این لحظه دارند.

افزایش ٢٠ درصدی تماس با آتش نشانی نسبت به سال گذشته

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: سال جاری در مقایسه با سال گذشته تعداد تماس ها با آتش‌نشانی ۲۰ درصد افزایش یافته بود. امروز ۱۸۱ مورد آتش‌سوزی گزارش شد که ۷۱ درصد معابر شهر بود و سایر آن در بخش ساختمان و مسکونی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: امشب سه حادثه مهم انفجار مواد محترقه به وقوع پیوست. همچنین شش مصدوم در عملیات ها به آتش نشانی گزارش شده است البته آمار دقیق مصدومان را اورژانس ارائه خواهد کرد.

حمله به ۳ آمبولانس اورژانس

22:34:جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: افرادی در تهران و اراک به آمبولانس‌های اورژانس حمله و به سمت آنها نارنجک پرتاب کردند.

میعادفر افزود: یک آمبولانس در تهران از رده خارج شد و در شرایطی که روزانه به آمبولانس‌ها نیاز داریم یکی از این آمبولانس‌های بلااستفاده شد.

وی گفت: پرسنلی که در آمبولانس شهر اراک بودند متأسفانه دچار آسیب شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

وقوع ۱۰ حریق در نواحی منطقه ۱۰ تهران

۲۱:۵۱: جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۲۰:۱۰ یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در بازارچه طرخانی کوچه صادقی به سامانه ۱۲۵ اعلام می‌شود. دو ایستگاه در مدت سه دقیقه به محل اعزام می‌شوند. آتش در ساختمانی قدیمی پر از ضایعات شعله ور شده است، مواد محترقه در یکی از اتاق ها به وسعت۶  متر کاملا شعله ور شده و به اتاق‌های دیگر با انفجارهای کوچک سرایت می‌کند.  خوشبختانه هیچ کس داخل ساختمان نبود و آتش خاموش شده و عوامل آتش نشانی مواد محترقه را جا به جا کردند و ساختمان تحویل عوامل انتظامی شد.

۲۱:۴۴: رضا شرفی، شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۰ اعلام کرد: ۱۰ حریق در نواحی این منطقه تا ساعت ۲۰ شب سه شنبه آخر سال رخ داد. حریق‌ها منجر به خسارت قابل توجه نشده است. با حضور به موقع نیروهای خدوم آتش نشانی نسبت به اطفاء به موقع اقدام شده است.

۲۱:۴۰: سخنگوی سازمان آتشنشانی از حادثه آتش سوزی یک ساختمان قدیمی خبر داد که در آن مواد محترقه نگهداری می شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ٢٠:١٠ روز جاری آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی بازارچه ترخانی در محدوده خیابان وحدت اسلامی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

آماده‌باش حدود ۲هزار و ۵۰۰ آتش‌نشان برای چهارشنبه آخر سال

۲۱:۲۳: علیرضا زاکانی در پایان دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران کلانشهر تهران گفت: برای کاهش مخاطراتی که در چهارشنبه آخر سال وجود دارد علاوه بر حدود یک هزار و ۵۰۰ آتش نشانی که به طور معمول روزانه برای کار و تلاش آماده هستند، با یک فراخوان هزار نفر دیگر نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر آن تجهیزات ۱۳۷ و دیگر تجهیزات اضطراری و امکاناتی که در مجموعه شهرداری وجود دارد را در خدمت این کار قرار داده‌ایم تا در صورت وقوع حادثه بتوانیم در اسرع وقت به مردم کمک کنیم.

۲۱:۲۰: میعاد فر، رئیس اورژانس کشور ۶۳ مورد قطع عضو، ۲۴۲ مورد آسیب به چشم و ۳۴۵ مورد سوختگی تاکنون داشته ایم.

وی ادامه داد:‌ بیشترین فراوانی سوختگی در تهران  با ۱۴۹ مورد بوده است؛ ضمن اینکه دو دستگاه آمبولانس  در تهران و یک دستگاه آمبولانس در اراک آسیب دیده است.

جزئیات حریق ۲۰۶ در پی انفجار مواد محترقه

۲۱:۱۶: ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد:ساعت ١٩:۴۵ حادثه انفجار مواد محترقه داخل پارکینگ ساختمان مسکونی در محله مشیریه ایستگاه شماره ٧٨ به محل اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: یک خودرو ٢٠۶ در حال خروج از پارکینگ بوده که به دلیل پرتاب مواد محترقه دچار حادثه می‌شود.

ملکی گفت:مشخص نیست مواد محترقه داخل پارکینگ وجود داشته یا آن را داخل پارکینگ پرتاب کردند و خسارت سنگین به ٢٠۶ وارد شده است.

وی گفت: در این حادثه یک آقای ٣٣ ساله که راننده خودرو بود و یک عابر دچار مصدومیت شدند.

افزایش فوتی‌های چهارشنبه آخر سال

۲۱:۱۳:​ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مصدومان در کشور، اظهار کرد: در تازه ترین اطلاعات، آمار مصدومان و فوتی های مواد محترقه تاکنون، ۸۱۴ نفر و درمان و ترخیص به ۶۳۷ نفر رسیده است.

وی افزود: آمار فوتی ها از ۱۱ نفر به ۱۳ افزایش پیدا کرده است و ۱۴۲ نفر نیز بستری و ۲۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور  تأکید کرد:  آمار سوختگی‌ها نیز از ۲۵۳ نفر ۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

۲۱:۰۶:​ سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دقایقی قبل، انفجار مواد محترقه در پارکینگ ساختمانی در مشیریه تهران حادثه آفرید. در این حادثه دو نفر دچار سوختگی و مصدومیت شدند.

۲۱:۰۰: زاکانی شهردار تهران در شب چهارشنبه آخر سال، به شکل سر زده از ستاد فرماندهی عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بازدید کرد.

۲۰:۴۴: براساس اعلام اورژانس تهران هنجارشکنان به سه آمبولانس آسیب زده‌اند و یک آمبولانس از عملیات خارج شده است.

دستگیری ۴۹ هنجارشکن در تهران/ مصدومیت ۴ مأمور پلیس

۲۰:۳۸: سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۴۹ هنجار شکن و مصدومیت چهار مامور پلیس بر اثر اصابت ترقه‌های دست ساز خبر داد.

۴٨ نفر در تهران مصدوم شدند

۲۰:۱۲: یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران در  جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه از امروز که روز چهارشنبه سوری است از ساعت ٨ صبح روز جاری تا به حال ٢٢ نفر مصدوم شدند که ١٢ نفر به بیمارستان منتقل شدند و ۹ نفر در محل درمان شدند.

 وی افزود: از ابتدای اسفند ماه ۴٨ نفر مصدوم شدند که ٢۶ نفر به بیمارستان و ٢١ نفر در محل درمان شدند. ۴٨ نفر دچار مصدومیت شدند. یک نفر جان خود را از دست داده است. ٢۶ نفر نیز به بیمارستان منتقل و ٢١ نفر در محل درمان شدند. همچنین از ابتدای بهمن ماه تا کنون سه نفر فوت کردند. آمار مصدومان تهران افزایشی است.

استقرار نیروهای آتش نشانی در ۴۵۰ نقطه

۲۰:۰۶: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از استقرار نیروهای آتش نشانی در ۴۵۰ نقطه پایتخت خبر داد.

ملکی اعلام کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ آتش‌نشان که در شیفت استراحت بودند، فراخوانده شدند.

وی افزود:در حدود ۴۵۰ نقطه نیروهای آتش‌نشانی مستقر هستند. ۳۸۰ وسیله نقلیه مختلف هم در مناطق حضور دارد.

دستگیری۱۴ هنجارشکن در تهران

۱۹:۳۹: سردار هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۴ هنجارشکن از ساعت ۱۷ تاکنون در تهران خبر داد.

۱۹:۳۳:  گزارش اورژانس درباره حوادث مرتبط با چهار شنبه آخر سال( هشتم اسفندماه تا ۲۴ همین ماه): ۶۰ درصد آسیب دیدگان، بین سنین ۱۱ تا ۲۰ ساله هستند و  پس از بالاترین آمار آسیب دیدگان مواد محترقه کودکان زیر ۱۰ سال هستند. همچنین براساس این آمار، بیشترین مصدومین مربوط به شهر تهران و کمترین این آمار به اسلامشهر بر می‌گردد. براین اساس، علل مصدومیت‌ها، تاکنون تروما ۴۳ درصد و پس از آن نیز سوختگی ۳۶ درصد بوده است.

۵۵۰ مصدوم و فوتی از اول اسفند

۱۹:۲۰:​ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از یکم بهمن ماه تا ۲۴ اسفندماه سال جاری،  آمار مصدومان و فوتی ها ۵۵۰ نفر است. در همین ایام،  ۴۴۸ نفر از مصدومان حادثه انفجار مواد محترقه، درمان و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در همین ایام ۱۸ نفر در محل حادثه درمان و ۷۳ تن از مصدومان نیز بستری شده اند. از زمان ذکر شده تاکنون متاسفانه شاهد فوت ۱۱ نفر بوده ایم و ۵۰ نفر دیگر شاهد قطع عضو بوده اند.

خالدی، خاطرنشان کرد: میزان آسیب به چشم،  ۱۶۶ نفر و سوختگی نیز ۲۵۳ نفر است  که بیشتر افراد آسیب دیده در استانهای تهران،آذربایجان شرقی و قزوین است. در استان‌های تهران،  آذربایجان شرقی و قزوین به ترتیب تاکنون ۹۳،۸۱ و ۳۹ نفر مصدوم شده اند.

۱۸:۵۹: رئیس پلیس پایتخت: تا این لحظه ده نفر به دلیل رفتارهای هنجار شکنانه دستگیر شده اند.

وی گفت: مخلان آرامش شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت خواهند بود.

مصدومیت دو نوجوان در شهرری به دلیل انفجار مواد محترقه در یک واحد مسکونی

۱۸:۴۲: جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره وقوع انفجار یک منزل مسکونی در شهرری اظهار داشت از ساعت ۱۷ عصر امروز وقوع انفجار مواد محترقه در یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی در شهر ری به نیروهای آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و مشخص شد که در این حادثه دو پسر ۱۵ ساله به دلیل انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شده اند. نیروهای آتش‌نشانی در اسرع وقت نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کردند و مصدومان تحویل نیروهای اورژانس شدند.

هنجارشکنان تا پایان تعطیلات بازداشت خواهند بود

۱۷:۵۵: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت از آماده باش تمام رده‌های پلیس خبر داد و گفت: از ساعت ۱۴ امروز تمام ماموران پلیس پایتخت در نقاط مختلف شهر به شکل محسوس و نامحسوس مستقر بوده و اقدام به گشت زنی می کنند.

 فرمانده انتظامی پایتخت با درخواست از خانواده ها مبنی بر اینکه نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند تصریح کرد: برابر هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی هنجارشکنان بعد از دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس خواهند بود همچنین کسانی که با خودرو اقدام به رفتارهای ناهنجار کنند خودرویشان نیز توقیف خواهد شد.

۱۷:۱۰: لحظاتی قبل در شهرک قائمیه اسلامشهر جوانی با انفجار مواد محترقه در پشت بام خانه به شدت از ناحیه دست و بدن آسیب دید.

۱۶:۵۵:رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری: یک بیمار ١٨ ساله با ٤٥ درصد سوختگی با موادمحترقه در آی سی یو بستری شد.

۱۶:۵۱: معاون درمان وزارت بهداشت، بر ضرورت آماده باش بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

۱۶:۴۲: سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال تهران اظهار کرد: از هشت صبح اول اسفندماه ۱۴۰۰ تا ساعت ۴ عصر امروز ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تعداد ماموریت‌های انجام شده توسط اورژانس تهران ۴۴ مورد بوده است و ۳۱ بیمار داشته ایم که ۲۲ بیمار به بیمارستان منتقل شده‌اند و متأسفانه ۱ نفر فوتی داشته‌ایم و ۸ مورد درمان در محل صورت گرفته است.

وی افزود: از مواردی که بیان شد، ۲۵ نفر استفاده‌کننده از مواد محترقه بوده‌اند و متأسفانه ۶ نفر عابر بوده‌اند.

مهرسروش بیشترین نوع آسیب را سوختگی و آسیب چشمی عنوان کرد و گفت: متأسفانه یک کودک نیز میان مصدومان بود که جراحت وی به قطع عضو دست منجر شد. ۲۹ نفر از بیماران آقا و ۲ نفر از بیماران خانم بوده‌اند.

*ثبت اولین فوتی در تهران

۱۶:۲۸ : براساس اعلام مرکز اورژانس تهران، انفجار خودرو با مواد محترقه در شهرقدس سه مصدوم و یک فوتی برجا گذاشت. همچنین دو مصدوم به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها