با این خوراکی ها در برابر آلودگی هوا مقاومت کنید

کد خبر: 1140210

میزان آلودگی در بسیاری از مناطق به شدت در حال افزایش است و باعث آسیب‌هایی مانند مشکلات تنفسی می‌شود. هوایی که ما تنفس می‌کنیم حاوی تعدادی آلاینده مضر است و این آلاینده ها همیشه در هوا وجود دارند اما زمانی که غلظت آنها بالا می‌رود برای سلامتی خطرناک هستند علاوه بر این، عواملی مانند دود سیگار، ذرات گرد و غبار، آلاینده‌هایی مانند مونو اکسید کربن و رادون هوا را مضرتر می‌کند.

با این خوراکی ها در برابر آلودگی هوا مقاومت کنید

به نقل از نیوز، در حالی که استفاده از علائم و اقدامات لازم برای جلوگیری از هوای مضر همیشه کمک می‌کند اما باید در این زمان مراقب رژیم غذایی نیز بود. داشتن سیستم ایمنی قوی و مواد مغذی کافی برای تقویت بدن برای مقابله با این آلاینده‌ها ضروری است. مهمتر از همه، داشتن آنتی‌اکسیدان کافی در بدن است که می‌تواند به بدن شما در مقابله با این آلودگی‌ها کمک کند.

در اینجا چند نکته در مورد مصرف مواد غذایی ذکر شده است:

ویتامین سی (C)

قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان برای بدن ما، ویتامین C است که به راحتی در مرکبات یافت می‌شود. ویتامین C محلول در آب است و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. مهمتر از همه، به بازسازی ویتامین E نیز کمک می‌کند بنابراین لازم است که سبزیجاتی مانند برگ گشنیز، چاولای کا ساگ، جعفری، کلم و شلغم را در وعده غذایی خود بگنجانید.

ویتامین ای (E)

ویتامین E محلول در چربی، اولین خط دفاعی در برابر آسیب به بافت‌های انسان را فراهم می‌کند. بدن ما ویتامین E را از روغن‌های پخت و پز گیاهی مانند روغن آفتابگردان، گل‌رنگ و روغن سبوس برنج دریافت می‌کند. سایر منابع غنی از این ویتامین بادام، تخمه آفتابگردان و آجیل است. اگر گیاه‌خوار نیستید، از ماهی سالمون و برخی ماهی‌های دیگر برای تامین ویتامین E استفاده کنید.

بتا کاروتن

بتا کاروتن در بدن ما به ویتامین A تبدیل می‌شود و در کنترل التهاب نقشی اساسی دارد. بتاکاروتن در مواد غذایی مانند سبزیجات برگ‌دار، گشنیز، شنبلیله، کاهو و اسفناج همچنین تربچه و هویج وجود دارد.

چربی‌های امگا ۳

وجود این چربی‌ها در بدن به محافظت از بدن در برابر اثرات مضر آلودگی هوا کمک می‌کند. منابع غنی از چربی‌های امگا ۳ ماهی‌ها هستند. با این حال، برای گیاه‌خواران می‌توان آجیل، دانه‌هایی مانند گردو، دانه‌های چی، دانه‌های کتان، دانه خردل و سبزیجات برگ سبز را در نظر گرفت.

گیاهان و ادویه‌ها

به غیر از این ویتامین‌ها و چربی‌ها، برخی گیاهان و ادویه‌ها نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده است. مخلوط زردچوبه و گیلاس می‌تواند سرفه را تسکین دهد و به درمان آسم کمک کند. جگر مخلوط با آب پیاز داروی مفید دیگری برای سرفه‌های مرطوب و خشک است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها