پشت‌پرده سازمان‌یافته کودکان کار از زبان پلیس

کد خبر: 1140704

رئیس پلیس تهران با تاکید بر اینکه شهرداری و سازمان بهزیستی متولی اصلی در مسئله کودکان کار هستند، وجود پشت‌پرده سازمان یافته "کودکان کار" را تایید کرد!

پشت‌پرده سازمان‌یافته کودکان کار از زبان پلیس

سردار حسین رحیمی درباره مسئله "کودکان کار" و تیم‌های سازمان‌یافته‌‌ای که اقدام به توزیع و هدایت این کودکان در میادین و تقاطع‌های اصلی تهران می‌کنند، اظهار کرد: اینکه بسیاری از "کودکان کار" سازماندهی می‌شوند را تأیید می‌کنیم البته این سازماندهی مربوط به تمام کودکان کار نیست اما اغلب آن‌ها سازماندهی می‌شوند یعنی یک نفر این کودکان را صبح به معابر و چهارراه‌ها آورده و ظهر یا غروب آن‌ها را مجدد جمع‌آوری می‌کند.

رئیس پلیس تهران افزود: برای پلیس کاری ندارد افرادی را که اقدام به سازماندهی کودکان کار می‌کنند، شناسایی یا اینکه کودکان کار را از سر چهارراه‌ها جمع‌آوری کند کما اینکه این کار را با کمک شهرداری پیش از عید آغاز کردیم اما بعد از عید تاکنون اقدام خاص و جدیدی در این رابطه نداشتیم زیرا هم با تعطیلات نوروزی و مأموریت‌های پلیس مواجه شدیم و دوستان نیز مطالبه جدیدی از پلیس نداشتند.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید سه رکن پلیس، شهرداری و دستگاه قضائی با جدیت بیشتر در این رابطه ورود پیدا کنند همچنین سازمان بهزیستی نیز می‌تواند عضو این کارگروه باشد.

سردار رحیمی در پاسخ به این سؤال که چه ارگان یا سازمانی متولی اصلی در موضوع ساماندهی کودکان کار است، گفت: حتماً شهرداری و بهزیستی در این رابطه متولی اصلی هستند و ما در این حوزه کمک‌کننده هستیم.

رئیس پلیس تهران در پاسخ به این سؤال که آیا از نظر پلیس فعالیت کودکان کار بر سر چهارراه‌ها جرم محسوب می‌شود، متذکر شد: خیر؛ این موضوع جرم نیست و در بخش جرم‌انگاری نمی‌توان از این کار به عنوان اقدام مجرمانه نام برد اما به هر حال این افراد باید جمع‌آوری شوند زیرا جزو مظاهر برهم‌زننده نظم و انضباط شهر هستند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها