نوار شمال کشور بارانی می شود/آسمان این مناطق برفی می شود!

کد خبر: 1141145

گستره سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی قم، و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات در جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.

نوار شمال کشور بارانی می شود/آسمان این مناطق برفی می شود!

 گستره سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی قم، و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات در جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.

در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و برای دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رویداد تگرگ مورد انتظار است.

هشدار کاهش دما به زیر صفر در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در کشور تا سه‌شنبه و کاهش تا ۱۲ درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شرق،‌شمال شرق، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی،‌ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر در برخی ساعات رگبار،‌وزش باد شدید،‌گاهی رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.

این وضعیت فردا در سواحل شرقی دریای خزر،‌ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی،‌ شمال شرق و شرق کشور و روز دوشنبه در شمال شرق،‌شرق و ارتفاعات جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور فعال بوده و به‌تدریج از اواخر وقت خارج می‌شود. روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

از امروز تا دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز،‌ شرق، جنوب،‌جنوب غرب و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. در همین مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا تا دوشنبه در شمال غرب 6 تا 10 درجه و دوشنبه و سه‌شنبه در شمال شرق 7 تا 12 درجه کاهش می‌یابد و دمای کمینه در برخی مناطق به زیر صفر درجه می‌رسد. همچنین دمای هوا از دوشنبه در گیلان و مازندران و از سه‌شنبه در گلستان به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد.

امروز تنگه هرمز،‌ شرق خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است. روزهای یکشنبه و دوشنبه تنگه هرمز،‌خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه همرفتی به‌ویژه در ساعت‌های عصر و اوایل شب.

زمان پایان: اواخر وقت شنبه 1401/01/27

نوع مخاطره: تندباد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و نیز انتظار رگبار باران، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ.

منطقه اثر:

شنبه 1401/01/27: تهران، البرز، قم، نیمه شمالی مرکزی.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دورن شهری و برون‌شهری، خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی، آب‌گرفتگی محلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، کاهش دید.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، عدم فعالیت در ارتفاع از جمله شهرهای بازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز. عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها.

منبع: تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها