خبر خوش برای سربازان/وام ۱۰۰ میلیون تومانی به سربازان ترخیص شده

کد خبر: 1142777

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات به سربازان ترخیص شده، گفت: این وام فقط به سربازان مهارت‌دیده منقضی خدمت سال ۹۷ به بعد تعلق می‌گیرد و مدت باز پرداخت آن 7 ساله است.

خبر خوش برای سربازان/وام ۱۰۰ میلیون تومانی به سربازان ترخیص شده

محسن ایروانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرضا با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری نیازهایی دارد و باید به آن توجه کنیم، اظهار داشت: سرمایه‌گذار امنیت، مجوز، زیرساخت، نیروی انسانی ماهر و بازار فروش می‌خواهد که عمده آن را باید دولت فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه سهم شهرضا در تولید ناخالص داخلی استان ۲.۵ درصد است، افزود: سهم شهرضا در استان در بخش کشاورزی ۲.۱ درصد، ۱.۹ درصد در معدن ۲.۸ درصد در صنعت و ۳.۳ درصد در بخش خدمات است، ساختار اقتصاد شهرضا بسیار متنوع است، بعضی شهرستان‌ها مانند آران و بیدگل تک محصولی است، اما برای شهرضا یک امتیاز است که یک اقتصاد متنوع دارد به ویژه در بخش خدمات و این به لحاظ موقعیت و ویژگی‌های شهرضا است.

ایروانی با بیان اینکه بخش خدمات آب کمتری نیاز دارد و زودبازده است و می‌توان ورود سرمایه‌گذاران را به آن فراهم کرد، گفت: بیشترین ارزش افزوده متعلق به بخش خدمات است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرضا در سال ۹۵، ۹.۸ درصد و استان ۱۲.۶ درصد بوده و باید به ۴ درصد برسد، بیان کرد: تعداد بیکاران شهرضا ۵ هزار و ۳۰۰ نفر برآورد شده و سال گذشته این شهرستان ۷۶۰ نفر تعدیل نیرو داشته است.

سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری با راه‌اندازی شیمی پارک و منطقه ویژه اقتصادی

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال شهرضا ۳ هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده که برای ایجاد این شغل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم، ادامه داد: تعداد واحدهای صنعتی شهرضا ۵۰۸ واحد است و ۲۸۶ طرح در شهرضا در حال اجرا است، اگر طرح‌ها به بهره‌برداری برسد ۷ هزار و ۲۱۱ شغل جدید ایجاد می‌شود.

ایروانی با اشاره به اینکه ۵۳ طرح در شهرضا با پیشرفت بالای ۶۰ درصد است که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: راه‌اندازی شیمی پارک و منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا منجر به سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری در یک دوره ۵ ساله می‌شود و این سرمایه‌گذاری زیرساخت، جاده و خدمات می‌خواهد و باید پیش‌بینی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان افزود: دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال در استانداری تشکیل شده و تمام مسائلی که به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بر می‌گردد از زمان شروع طرح تا اخذ مجوز و تسهیلات در این دفتر بررسی می‌شود و هر کجا به مشکل قانون و مقررات و مسائل مالیاتی برخورد کردید با این دفتر در میان بگذارید.

وی با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل سامانه‌ای شده و فعالان اقتصادی که مشکل تولید در بخش صنعت و کشاورزی دارند باید در سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: اگر واحد تولیدی با هر دستگاه اجرایی و بانکی مشکل پیدا کرد باید در این سامانه ثبت‌نام کند

ایروانی با اشاره به پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات به سربازان ترخیص شده، ادامه داد: سهم هر استان برای پرداخت تسهیلات مشخص شده است، سربازان باید بومی استان و شهرستان باشند، این وام فقط به سربازان مهارت‌دیده منقضی خدمت سال ۹۷ به بعد تعلق می‌گیرد، مبلغ وام یک میلیارد ریال بوده و مدت باز پرداخت آن هفت ساله است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه صدور تمام مجوزهای کسب و کار قرار است الکترونیکی شود، بیان کرد: درخواست واحد صنفی الکترونیکی و استعلام‌ها همه الکترونیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح‌های هادی و روستایی کاربری‌هایی برای گردشگری، تفریحی تعریف شده که باید در شهرضا احصا و به سرمایه گذاران معرفی شود، گفت: سفر ریاست جمهوری به اصفهان را در پیش داریم و باید حداکثر استفاده را از این سفر داشته باشیم.

ایروانی با اشاره به ساماندهی شیره‌پزهای شهرضا بیان کرد: اجازه ایجاد شهرک‌های صنفی به شرکت شهرک‌ها داده شده است و می‌توان در قالب شهرک صنفی شیره‌پزها را ساماندهی کرد یا بر اساس قانون مشاغل خانگی آن‌ها را ساماندهی کرد.

کارخانه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع معضل آب استفاده کنند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به صنایعی که خارج از شهرک‌های صنعتی شهرضا هستند، گفت: این شهرک‌ها می‌توانند در چارچوب شهرک‌های خصوصی بیایند و خودشان متولی می‌شوند و خدمات نیز به آن‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه آب یک چالش است و کارخانه‌ها باید از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع این معضل استفاده کنند، افزود: نباید اجازه استقرار صنعت پر آب در شهرضا داده شود، تقاضا برای شهرضا برای سرمایه‌گذاری بالا است و باید صنایعی که آلاینده و آب بر نیستند و با نیازهای شهرضا منطبق هستند، آن را انتخاب کنید.

ایروانی ادامه داد: در شهرضا ۵ کارخانه توسط بانک‌ها تملک شده‌اند، اگر فرد خودش بخواهد راه‌اندازی کند در کارگروه تسهیل به او کمک می‌کنیم یا اینکه سرمایه‌گذار جدید برای راه‌اندازی کارخانه معرفی می‌کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرضا با دانشگاه‌هایی که دارد باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند و در کنار شهرک‌های صنعتی زمین‌هایی را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهید، همه کارخانه‌ها باید به سمت فناوری دانش‌بنیان‌ها بروند و در حوزه دانش‌بنیان قدم برداشت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها