برای مقابله با آکنه از خوردن این مکمل غافل نشوید

کد خبر: 1150391

محققان برای غلبه بر آکنه موارد جدیدی را کشف کرده اند

برای مقابله با آکنه از خوردن این مکمل غافل نشوید

محققان آلمانی اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی، سالمون، آجیل و دانه‌ها را به عنوان یک ماده مغذی مفید برای کاهش آکنه مشخص کرده اند.

این مطالعه نشان داد که از میان ۱۰۰ شرکت کننده مبتلا به آکنه، حدود ۹۴ درصد میزان پایین اسید چرب در خون خود داشته اند. بسیاری از آن‌ها دارای سطوح بالاتری از هورمونی بودند که تولید آکنه را تحریک می‌کند.

اسید‌های چرب اُمگا ۳ معمولاً در ماهی‌های غیر پرورشی، جلبک‌ها و سایر غذا‌های گیاهی از جمله حبوبات، آجیل و دانه‌ها یافت می‌شوند.

محققان می‌گویند این اسید‌های چرب با تحریک بدن برای تولید پروستاگلاندین‌های ضدالتهابی E ۱ و E ۳ و لکوترین B ۵ و کاهش سطح IGF-۱ (فاکتور رشد شبه انسولین) التهاب را کاهش می‌دهند. IGF-۱ به عنوان محرک آکنه شناخته شده است.

هنگامی که تیم تحقیق نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان را تجزیه و تحلیل کرد، متوجه شد که اکثر آن‌ها دارای سطوح اسید‌های چرب امگا ۳ کمتر از مقادیر توصیه شده ۸ تا ۱۱ درصد بودند.

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم نخود و عدس می‌خورند، در حالی که از مصرف روغن آفتابگردان پرهیز می‌کنند، میزان بالاتری از اُمگا ۳ دارند.

بیماران مورد مطالعه که سطوح پایین‌تری از اسید‌های چرب امگا ۳ داشتند، سطوح بالاتری از IGF-۱ را نیز داشتند. کسانی که کمبود شدید امگا ۳، کمتر از ۴ درصد، داشتند حتی هورمون IGF-۱ بیشتری داشتند.

به گفته محققان، هنوز خیلی زود است که بگوییم مکمل امگا ۳ برای کاهش آکنه با توجه به سطح سرم خون، باعث بهبود پوست می‌شود یا خیر؛ مطالعات تکمیلی بیشتری لازم است.

منبع: هلث دی نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها