توافق دارویی وزرای بهداشت ایران و عراق

کد خبر: 1151692

وزرای بهداشت ایران و عراق در بغداد ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های طبی و استفاده از کارشناسان پزشکی بر تسریع در ثبت داروهای ساخت ایران در عراق تاکید کردند.

توافق دارویی وزرای بهداشت ایران و عراق

به گزارش وبدا، بهرام عین‌اللهی با اشاره به اینکه ایران برای تقویت همکارهای بهداشتی و برگزاری همایش‌های پزشکی کاملا آماده است، افزود: مداوای بیماران عراقی در بیمارستان‌های ایران و رسیدگی به بیماران ایرانی به ویژه زوار عتبات عالیات هم از جمله اهداف این سفر است که با طرف عراقی در این باره به توافق رسیده و به زودی در این باره توافق‌نامه‌ای امضا خواهد شد.

هانی العقابی وزیر بهداشت عراق هم تاکید کرد: به ثبت داروهای ساخت ایران در وزارت بهداشت عراق سرعت بخشیده و امیدواریم در آینده نزدیک از تجربیات ارزنده پزشکان ایرانی در عراق هم استفاده بهینه کنیم. توافق در زمینه مبارزه با مواد مخدر و معالجه بیماران مواد مخدر جزو برنامه‌های دیگر این دیدار بود.

همچنین عین اللهی در این سفر با مصطفی الکاظمی نخست‌عراق دیدار و گفت وگو و بر تقویت همکاری دو کشور در زمینه های بهداشتی و پزشکی تاکید کرد.

در این دیدار، دو طرف روابط دوجانبه بین دو کشور و لزوم تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه پزشکی و بهداشتی را  مورد بررسی قرار دادند.

وزیر بهداشت تبادل استاد و دانشجو  و مبادله دارو و تجهیزات پزشکی میان دو کشور ایران و عراق را از ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور عنوان کرد و نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار بر عمق روابط تاریخی و اجتماعی استوار بین و دو کشور همسایه و لزوم همکاری برای گسترش چشم‌انداز تعاملات مشترک برای خدمت به دو ملت ایران و عراق تاکید کرد.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها