تشکیل پرونده قضایی برای حادثه قطار طبس – یزد

کد خبر: 1152811

حجت الاسلام والمسلمین نسایی زهان، دادستان استان خراسان جنوبی : دادستان طبس به محل وقوع حادثه خروج قطار مسافربری طبس – یزد اعزام شد و پرونده قضایی برای بررسی علت وقوع این حادثه تشکیل شد

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه قطار طبس – یزد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: در همان ساعات ابتدای وقوع حادثه خروج قطار مسافری از ریل در طبس، دادستان این شهرستان به محل حادثه اعزام و پرونده قضایی برای شناسایی مقصران احتمالی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حادثه خروج قطار از ریل بسیار دلخراش بوده است گفت: ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده تلاش می‌شود علاوه بر امدادرسانی، در اولین فرصت قصور احتمالی نیز شناسایی شود.

وی با اشاره به نبود آنتن دهی در محل حادثه اظهار داشت: با توجه به اینکه راه دسترسی به مکان حادثه نیز برای خدمات‌رسانی مناسب نبود در اسرع وقت راه دسترسی ایجاد شد و نیروهای امدادی از تمامی نقاط استان و حتی استان‌های همجوار در محل حادثه حاضر شدند.

دادستان بیرجند گفت: ۱۰ اتوبوس برای خدمات‌دهی به مصدومان و حادثه‌دیدگان هماهنگ شده است و تاکنون ۱۷ نفر در این حادثه فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علت حادثه با توجه به تصاویر هوایی وجود بیل مکانیکی در نزدیکی ریل بوده که منجر به واژگونی چند واگن قطار شده است.

حجت‌الاسلام نسایی زهان با اشاره به تحقیقات اولیه در محل وقوع حادثه گفت: راننده بیل مکانیکی و پیمانکار مربوطه که قصور اولیه متوجه آنها است مورد تحقیقات قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده قضایی برای حادثه قطار مسافری تشکیل شده است ادامه داد: در اسرع وقت نتیجه نهایی بعد از مشخص شدن مقصران احتمالی به مردم اعلام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی بر لزوم برخورد قانونی با مقصران احتماعی حادثه تاکید کرد و گفت: این موضوع نیازمند کار تحقیقاتی و کارشناسی دقیق‌تر است و در حال حاضر همه توان و تلاش‌ها بر امدادرسانی به موقع برای پیشگیری از تلفات بیشتر است.

وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده امکانات امداد و نجات از مرکز استان نیز اعزام شده ولی اگر در خدمت‌رسانی به مسافران قصوری صورت گیرد، مورد پیگرد خواهد بود.

حدود ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور تاکنون بیش از ۳۰ مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شدند و حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها