جزئیات دستگیری فرد کودک آزار توسط پلیس فتای سیستان و بلوچستان

کد خبر: 1153361

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با سرعت عمل پلیس فتا متهم به کودک آزاری در زاهدان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد.

جزئیات دستگیری فرد کودک آزار توسط پلیس فتای سیستان و بلوچستان

سردار احمد طاهری امروز  اظهار کرد: در پی انتشار کلیپ کودک آزاری منتسب به شهرستان مرکز استان در فضای مجازی و بازنشر آن که موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات میدانی متهم به کودک آزاری در کوتاهترین زمان شناسایی و دستگیر شد.

 فرمانده انتظامی استان گفت: این فرد در پلیس فتا ضمن اعتراف به بزه انتسابی و اظهار پشیمانی، اعلام داشته هدف از این اقدام را اصلاح او دانسته و چنانچه این عمل منجر به ناراحتی و جریحه دار شدن احساسات عمومی شده از مردم عذرخواهی می کنم.

سردار طاهری، با تاکید بر جرم بودن کودک آزاری و پیگیری موضوع از سوی پلیس، خاطرنشان کرد:  پلیس به عنوان مجری قانون، در راستای حمایت از حقوق کودکان با کسانی که اقدام به صدمه و اذیت آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی آن می کنند برابر قانون با آنان برخورد می نماید.

کودک آزاری ممنوع

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه اظهار کرد:  در پی انتشار کلیپی کوتاه از ضرب و جرح یک پسربچه در شهرستان زاهدان، موضوع به قید فوریت در دستور بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل احمدزاده افزود: با دستور صریحی که به پلیس فتا داده شد بلافاصله تیم های تخصصی این پلیس فعال و در کمتر از دو ساعت متهم شناسایی و جهت تحقیقات تکمیلی و سیر پرونده قضایی دستگیر شد.

وی خاطر نشان کرد: این فرد که به اصطلاح ناپدری پسربچه مصدوم و مضروب است در اعترافات خود مدعی شده که پسرش مرتکب عمل اشتباهی شده و به تحریک افراد نزدیک ،صرفا قصد داشته اینگونه وی‌ را اصلاح و‌متنبه کند و از اقدام خشن خود نیز بشدت نادم و پشیمان شده است.

به گفته احمدزاده ؛ هر چند این فرد مضروب،پسربچه بوداما شیوه برخورد با وی غیراخلاقی ،غیر شرعی و غیر قانونی و ناصحیح بوده است که در همین راستا به پلیس فتا ابلاغ شد تا متهم را به دقت بازجویی کرده و پرونده کیفری اش تکمیل و تسهیل گردد.

وی تاکید کرد: فیلمبردار این موضوع ناگوار که باعث جریحه دار شدن عواطف و احساسات مردم خونگرم استان شد، علی الظاهر مادر وی بوده که هم‌اکنون در چابهار حضور دارد و به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پرونده مذکور، از زاهدان به چابهار ارسال تا فرایند دقیق کیفری فرد مربوطه نیز تکمیل  و موجبات صدور حکم کیفری گردد.

احمدزاده گفت: باتمام قدرت قانونی و اقتدار قضایی که امروز یک مورد آن به فوریت اثبات گردید، با چنین برخورد های خارج ازمحدوده عرف و شرع و اخلاق،برخورد جدی و بدون تساهل خواهیم کرد و این قول را به مردم متین و صبور ومتشرع استان می دهیم که احقاق کودکان آسیب دیده جزو محورهای اساسی صیانت ازحقوق عامه بوده وهست./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها