حکم پرونده قتل 2 طلبه در حرم رضوی صادر شد

کد خبر: 1154316

محسنی اژه‌ای گفت: پرونده قاتل دو طلبه بزرگوار در مشهد مقدس طبق ضوابط و مقررات مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم ناظر بر آن صادر شد.

حکم پرونده قتل 2 طلبه در حرم رضوی صادر شد

حمله تروریستی 16 فروردین به سه طلبه مشهدی در حرم مطهر رضوی، شیرینی نوروز امسال را به کام مردم مشهد تلخ کرد.

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه امسال در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجت الاسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر هجدهم فروردین بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

بعد از دستگیری فرد ضارب حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه به مردم اطمینان داد که عامل یا عوامل این حادثه تلخ به اشد مجازات خود خواهند رسید، امروز در جلسه شورای عالی قوه‌قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی بیان کرد: پرونده قاتل 2 طلبه بزرگوار در مشهد مقدس طبق ضوابط و مقررات مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم ناظر بر آن صادر شد؛ این حکم، نه توسط خود محکوم‌علیه بلکه توسط وکیل او مورد اعتراض قرار گرفت؛ لذا برای احتیاط در قضیه، پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مقرر بود پرونده دیروز جهت اجرا به مشهد ارسال شود؛ تاکید ما این است که در نحوه و چگونگی مرحله اجرای حکم پرونده مزبور نیز نظر شورای تأمین جلب شود و با هماهنگی این شورا اقدامات مقتضی صورت گیرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها