کشف ۱۹۱ تن کالای اساسی احتکاری و دستگیری ۱۸۹ متهم

کد خبر: 1156854

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۱۹۱ تن کالای اساسی احتکار شده و دستگیری ۱۸۹ متهم طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

کشف ۱۹۱ تن کالای اساسی احتکاری و دستگیری ۱۸۹ متهم

 فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۱۹۱ تن کالای اساسی احتکار شده و دستگیری ۱۸۹ متهم طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل هزار و ۵۱۷ گروه مشترک در ۴۸ ساعت گذشته از ۲ هزار و ۷۹۴ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها ۱۹۱ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی و بیش از ۳۱ هزار عدد انواع دارو و … را کشف کردند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را ۷۹۹ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص ۱۲۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲۰ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۱۸۹ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

تاکید بر هوشمندسازی مرزها/کشف بیش از یک میلیون داروی قاچاق در مرز

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در تشریح اقدامات فرماندهی مرزبانی در سال ۱۴۰۱، به بیان توفیقات مرزبانان در کنترل مرزها و مقابله با پدیده شوم قاچاق پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ضمن تشریح عملکرد ۳ ماهه گذشته مرزبانانی اظهار داشت: فرماندهی مرزبانی وظیفه حراست و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی را برعهده دارد و علاوه بر آن مسئول استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزها نیز است.

وی افزود: مرزبانان چشمان بیدار و سینه ستبر کشور در مقابل دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مرزها هستند و در کنار تأمین امنیت، فرصت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را نیز در مرزها مهیا می‌کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی با عنوان اینکه مرزبانان از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزها حفاظت و پاسداری می‌کنند، به تهدیدات پیرامون مرزهای ایران اسلامی اشاره و تاکید کرد: امروز می‌توان گفت امنیت پایدار از مرز تا مرکز در کشور برقرار است و مردم قدردان این نعمت الهی هستند.

وی با بیان اینکه مرزها مستعد سرمایه‌گذاری هستند، ادامه داد: به برکت وجود امنیت در مرزهای ایران اسلامی، مبادلات اقتصادی به بهترین نحوه ممکن صورت می‌گیرد.

سردار گودرزی مرزنشینان را مرز یاران افتخاری فرماندهی مرزبانی انتظامی قلمداد کرد و اظهار داشت: وجود مرزبانان و عشایر در مرزها فرصتی مغتنم برای تأمین امنیت مرزهاست و این عزیزان باید از فرصت‌های اقتصادی مرز منتفع شوند.

وی با اشاره به نقش مؤثر دیپلماسی در تأمین امنیت مرزها گفت: با همسایگان، دیپلماسی فعال داریم و این مهم نشان از اقتدار دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

سردار گودرزی بر هوشمندسازی مرزها تاکید کرد و اظهار داشت: هوشمندسازی مرزها یکی از مهمترین اولویت‌های فرماندهی کل انتظامی است و به تأسی از این مهم، تجهیز مرزبانی به امکانات هوشمند مرزی در راستای ارتقا امنیت مرزها در دستور کار قرار دارد.

توفیقات مرزبانان در کنترل مرزها

این مقام مرزبانی انتظامی کشور در ادامه به توفیقات مرزبانان در مرزها اشاره داشت و گفت: مرزبانان در سال جاری بیش از ۱۲ تن انواع مواد مخدر، ۳۰ هزار و ۷۴۸ رأس دام سبک و سنگین، بیش از ۷ میلیون و ۶۲۴ هزار لیتر سوخت، یک میلیون و ۵۲۷ هزار قلم انواع دارو، ۸۸ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت، ۵ کیلو و ۲۸ گرم طلا، ۳۰۵ دستگاه ماینر، ۳۲ دستگاه وسایل راه و شهرسازی، ۸۴۸ قبضه سلاح و مهمات جنگی و شکاری را کشف و در این رابطه تعدادی قاچاقچی را دستگیر کردند.

سردار گودرزی به انهدام باندهای قاچاق در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: همچنین در راستای کنترل و مراقبت از مرزها، باندهای قاچاق سلاح و مهمات، باندهای قاچاق انسان، باند قاچاق مواد مخدر، کالا، اقلام ممنوعه و باند سوخت را منهدم و متلاشی کردند.

وی با بیان اینکه مرزبانان انتظامی جمهوری اسلامی ایران با جان و دل به رهنمودهای داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز لبیک می‌گویند، خاطرنشان کرد: مرزبانی انتظامی با رصد و پایش اطلاعاتی، استفاده از تجهیزات الکترونیکی، اپتیکی و تشدید مقابله با هرگونه قاچاق، اقدامات مؤثری در سراسر مرزهای ایران اسلامی انجام داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها