موضع دادستان کل کشور: درباره واردات کالاهای مشابه داخلی

کد خبر: 1157541

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه کالاهایی که در داخل تولید می شود گاه به کشور وارد می شوند که واردات این کالاها در واقع خیانت به کشور، تولید و ملت است.

موضع دادستان کل کشور: درباره واردات کالاهای مشابه داخلی

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه کالاهایی که در داخل تولید می شود گاه به کشور وارد می شوند که واردات این کالاها در واقع خیانت به کشور، تولید و ملت است.

حجت الاسلام «محمد جعفرمنتظری» روز شنبه در حاشیه بازدید از  یک شرکت دانش بنیان خوارزمی مستقر در گرمدره کرج و بهره برداری از پایلوت استخراج لیتیوم این واحد، با بیان اینکه محصولات داخلی در اولویت هستند اظهار داشت: گاهی اوقات محصولات داخلی کفایت نیاز کشور را می کند که آوردن مشابه آنها، خیانت به کشور، تولید و ملت است چراکه در هر کارخانه ای عده ای مشغول به کار هستند و معیشت شان از این محل تامین می شود.

وی اضافه کرد: ورود چنین کالاهایی فارغ از آنکه خیانت است، قاچاق نیز محسوب می شود.

منتظری ادامه داد: اگر چنانچه تولید داخل نیاز کشور را تامین نکند به طور قطع دولت بر اساس نیاز و با رعایت تمام جوانب، اجازه می دهد که مقدار مورد نیاز با یک سری قواعد و مقررات از خارج از کشور وارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قاچاق اشاره کرد و گفت: امروز متاسفانه شاهد قاچاق کالا در مبادی مختلف هستیم که این مهم، کمر اقتصاد کشور را می شکند لذا دولت و دستگاه قضایی وظیفه دارد که با قاچاق به صورت جدیت مقابله و مبارزه کند.

دادستان کل کشور با اشاره به ستاد مقابله با کالاهای قاچاق تصریح کرد: فعالیت این ستاد در سال اخیر چشمگیر بود و امیدواریم که دستگاه های ذی‌ربطی که مسوولیت در مقابله با قاچاق وظیفه دارند با هماهنگی، همکاری و هم افزایی بتوانند جلوی این پدیده را بگیرند، چرا که قاچاق خنجره ای است که بر پیکره اقتصاد کشور آسیب می رساند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در مبارزه با قاچاق کالا بخصوص در سطح سازمان یافته، فعالیت مستقیم دارد و قاچاق جزیی و سازمان نیافته کالاها نیز در حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است. قاچاق ارز، طلا و دیگر کالاها اگر به صورت سازمان یافته باشد در حوزه صلاحیت دستگاه قضایی است و در عین حال در این بخش به سازمان تعزیرات حکومتی کمک می کنیم. 

منتظری با بیان اینکه با تعامل و هماهنگی امیدواریم که جلوی این مفسده را بگیریم اظهار داشت: با ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی به طور قطع از سوی مسوولان و دست اندرکاران بخش هایی همچون سازمان کشتیرانی و بنادر برخورد می شود. 

دادستان کل کشور افزود: معتقدم یکی از بهترین راه هایی که می تواند جلوی قاچاق کالا را بگیرد عملکرد سیستمی دستگاه های مربوط با یکدیگر است؛ با تبادل و تجمیع اطلاعات می توان از ورود قاچاق جلوگیری می شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها