دستگیری ۲۰۰ نفر از دلالان فردایی طلا و ارز

کد خبر: 1157892

سردار حاجیان گفت: ۷ هزار و ۱۱۳ نفر متهم در زمینه کالا‌های اساسی دستگیر شدند، ارزش این کالا‌ها ۳ هزار میلیارد تومان بود.

دستگیری ۲۰۰ نفر از دلالان فردایی طلا و ارز

سردار مهدی حاجیان گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۱۶۰ تن انواع موادمخدر در مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

او گفت: روز گذشته بیش از ۸۱ تن مواد مخدر به مناسبت روزجهانی مبارزه با مواد مخدر امحا شد.

این مقام انتظامی گفت: در صورت شرایط بودن زیرساخت‌ها پلیس می‌تواند ظرف کمتر از یک هفته بیشتر معتادان متجاهر را جمع آوری کند و به مراکز نگهداری و کمپ‌ها تحویل دهد.

به گفته سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از بهمن سال قبل مسئله توزیع عادلانه یارانه‌ها در دستورکار دولت قرار داشت. قرارگاه جرائم اقتصادی پلیس هم در کلیه استان‌ها به منظور جلوگیری از تخلف‌ها و احتکار در اسفندماه تشکیل شد و از ابتدای سال تاکنون در حوزه مبارزه با احتکار و قاچاق ۱۵ هزار تن آرد گندم کشف کرد ۸ هزار و ۷۰۰ تن برنج و ۷ هزار و ۷۶ تن روغن کشف شد. ۷ هزار و ۱۱۳ نفر متهم در زمینه کالا‌های اساسی دستگیر شدند و ارزش این کالا‌ها ۳ هزار میلیارد تومان بود.

او گفت: در مجموع در خصوص قاچاق و احتکار کالا‌های اساسی و همچنین لوازم پزشکی و تجهیزات و کالا‌های دیگر ۱۴ هزار و ۵۶۶ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا گفت: در خصوص معاملات فردایی سه گروه وجود داشت آن‌هایی که هیچ طلا و ارزی نداشتند، عده‌ای به دنبال فروش و سود بیشتر داشتند و گروه آخر تحلیل‌ها را انجام می‌دادند، این معاملات کاغذی و صوری است و بیعی صورت نمی‌گیرد و شبه قمار است. در قانون این مساله جرم انگاری نشده بود و همین باعث شده بود تا اخلال در بازار سرمایه و طلا و ارز رخ دهد که در چند روز قبل شاهد آن بودیم. خوشبختانه جرم انگاری صورت گرفت و پلیس هم اختیارات در فصای مجازی و حقیقی پیدا کرد که در نتیجه ۸۶ کانال با عضویت ۷۵ هزار نفر شناسایی شد و ۵۷ نفر دستگیر شدند. تنها در یکی از این کانال‌ها روزانه ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد. دو تن از افراد اصلی و ۳۰ سرشاخه هم دستگیر شدند.

در مجموع ۲۰۰ نفر از معامله گران و دلالان فردایی طلا و ارز دستگیر شدند.

به گفته سخنگوی فراجا طرح عملیاتی عظیمی درپلیس فتا در حال انجام است تا با لایو‌های غیراخلاقی برخورد شود و بنا بر قانون به حبس از دو ماه تا دو سال محکوم خواهند شد و در همه کشور‌ها انتشار تصاویر منکراتی و فساد جرم انگاری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها