سردار اشتری: مجرمان شیک و باکلاس شده‌اند

کد خبر: 1161586

رییس پلیس کشور با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت هوشمندسازی در مجموعه انتظامی کشور گفت: امروز دیگر مجرمان مثل چندسال قبل نیستند که شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند، ظاهرها تغییر کرده و برخی خیلی شیک و به اصطلاح باکلاس شده‌اند.

سردار اشتری: مجرمان شیک و باکلاس شده‌اند

 سردارحسین اشتری در اولین رویداد کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور و ماموریت‌های متعدد حضور دارد و هیچ مجموعه و سازمانی را نداریم که به اندازه پلیس ایران با مردم در ارتباط باشد.

وی با بیان اینکه مردم هر روز به یک شکل و نوعی با همکاران ما ارتباط دارند، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما پیشگیری از جرم است و البته اگر جرمی هم رخ دهد با سرعت پیگیری و احقاق حق می‌کنیم. ما حافظان جان و مال و ناموس مردم هستیم.

فرمانده فراجا ادامه داد: به همان اندازه که تکنولوژی در کشور پیشرفت کرده است، جرائم هم پیچیده شده است و جرائمی که امروز در جامعه رخ می‌دهد با گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه تصور ما از مجرمان تغییر کرده است، گفت: امروز دیگر اینطور نیست که مجرمان الزاما یک شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند، ظاهر مجرمان و مرتکبان جرم تغییر کرده و برخی خیلی شیک و به اصطلاح با کلاس شده‌اند.

اشتری افزود: پلیس هم باید با ظرفیت و تجهیزاتی و ابزارهای هوشمندی که در اختیار دارد از همه مجرمان جلوتر باشد. ما باید تسلط اطلاعاتی بر جرائم ومجرمان داشته باشیم و بحمدالله در این مسیر حرکت کرده‌ایم و باید سرعت این روند وهوشمندسازی بیشتر شود.

رییس پلیس کشور با بیان اینکه خوشبختانه در دهه‌های گذشته شاهد رشد پلیس بوده‌ایم، گفت:‌در بحث الکترونیکی شدن خدمات و انجام ماموریت‌ها نیز گام‌های خوبی در مجموعه انتظامی کشور برداشته شده است. از حدود دو سال پیش نیز پلیس رسما به سمت هوشمندسازی گام برداشت و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم هرچند که باید سرعتمان را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشف علمی جرم گام برداشته‌ایم، اظهارکرد:‌ مردم نیز به زودی نتایج اجرای این طرح را خواهند دید.

اشتری با بیان اینکه در حوزه پلیس آگاهی، کارآگاهان این پلیس از امکانات هوش مصنوعی برای کشف جرائم استفاده می‌کنند، گفت: بعضی از این کشفیات را دیده‌اید و بعضی دیگر را نیز به دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم اعلام کنیم. اما مردم بدانند که همکاران ما با استفاده از تجهیزات روز و ابزارهای هوشمند نسبت به کشف جرم اقدام می‌کنند.

فرمانده فراجا با اشاره به سرقت از صندوق‌های امانات شعبه دانشگاه بانک ملی، گفت: در همین ماجرای سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی که درماه گذشته رخ داد، ما توانستیم در عرض کمتر از ۴۸ ساعت سارقان را شناسایی و دستگیر کنیم. متاسفانه آنطور که باید تا قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری به این کار بزرگ پرداخته نشد. ما در این پرونده هیچ سرنخ و ردی از سارقان نداشتیم و کار بسیار پیچیده‌ای بود، اما توانستیم آنها را دستگیر کنیم. معمولا در ۸۰ درصد پرونده‌های پلیسی یک سرنخی وجود دارد اما در این پرونده هیچ سرنخی نداشتیم.

اشتری به تماس یا پیام برخی از روسای پلیس کشورهای خارجی درپی کشف این سرقت اشاره کرد و گفت: روسای پلیس برخی از کشورهای پیشرفته زنگ زدند و از این اقدام سریع و هوشمندانه پلیس ایران تشکر کردند، آنها گفتند که این اقدام نه تنها برای پلیس ایران، بلکه برای مجموعه پلیس در جهان نیز یک دستاورد بزرگ و مهم محسوب می‌شود. امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران یک پلیس هوشمند و توانمند است.

ارائه ۱۰۰ میلیون خدمت به مردم از سوی پلیس

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارائه شده از سوی پلیس اشاره کرد و گفت:‌ بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت در یک سال از سوی پلیس به مردم ارائه شده است، این خدمات از گذرنامه و گواهینامه تا شماره‌گذاری و ... را شامل می‌شود و از این منظر پلیس یک دستگاه خدمت رسان منحصربه‌فرد در کشور است. ما باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و در بحث هوشمندسازی پلیس حرکت کنیم.

فرمانده فراجا به شعار امسال نیز اشاره کرد و افزود: ما از ابتدای امسال این کار را آغاز کردیم و بازهم اعلام می‌کنیم که در هرجایی که بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه خدمات استفاده می‌کنیم. امروز مردم از پلیس انتظار دارند که با تسلط کامل از وقوع جرائم جلوگیری کرده و در صورت وقوع نیز به سرعت به آن رسیدگی کند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها