آغاز ثبت نام کاروان‌های زائرین پیاده دهه آخر صفر

کد خبر: 1163535

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: ثبت نام کاروان‌های زائرین پیاده که هر ساله در دهه پایانی صفر به قصد تشرف به بارگاه رضوی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند از طریق سامانه زائرین پیاده آغاز شد.

آغاز ثبت نام کاروان‌های زائرین پیاده دهه آخر صفر

حسین رضایی  اظهارداشت:کاروان‌های پیاده که هر ساله در دهه پایانی صفر به قصد تشرف به بارگاه رضوی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند بایستی در سامانه زائرین پیاده به ادرسwww.zaerin8.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: عملیات ثبت نام از نیمه دوم محرم آغاز و تا پایان محرم ادامه دارد، برای مدیرانی که در سال‌های قبل در سامانه ثبت نام داشته اند از طریق پیامک اطلاع رسانی و لازم است در زمان مقرر با توجه به سابقه حضور کاروان،  اعلام آمادگی و مدیران جدید کاروان‌های پیاده با توجه به مدارک خواسته شده در سایت ثبت نام کنند.

رضایی تصریح کرد: برای کاروان‌های جدید،ظرفیت 150 نفر در نظر گرفته شده و مدیران کاروان‌های زیارتی ضمن بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه، معاون و روحانی کاروان را مشخص و اسامی زائرین را با تفکیک مرد و زن ثبت کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده گفت: بر اساس ثبت نام کاروان ها، برنامه ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت رسانی در مسیر و استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان در مشهد مشخص می‌شود.

  وی از مدیران کاروان‌های زیارتی پیاده خواست در موقع ثبت نام مجوز شورای هیات مذهبی و فرمانداری شهرستان خود را در سامانه بارگذاری کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کرونا، دو سال کاروان‌های پیاده از حضور در راهپیمایی دهه آخر صفر محروم بودند و از ابتدای امسال و در دهه کرامت و ولایت زائرین پیاده زیادی مشرف شدند پیش بینی می‌کنیم در دهه آخر صفر حداقل 600هزار زائر پیاده امسال مهمان مشهد الرضا باشند و به همین منظور افزایش خدمات در ایستگاه‌های صلواتی بین راهی در دستور کار جمعیت خدمتگزاران قرار گرفته و با تمهیداتی که انجام شده و اعلام آمادگی خیرین هشت استان کشور،  ظرفیت پذیرایی و خواب ایستگاه‌های میان راهی افزایش خواهد یافت.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده از ستاد خدمات سفر استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی خواست،  در جهت تأمین آب شرب و غیر شرب، برق، و سوخت ایستگاه‌های صلواتی بین راهی، امداد جاده ای و نظارت بهداشتی همانند گذشته مساعدت کنند.

وی اظهارکرد: به کلیه مدیران ایستگاه‌های صلواتی در 6محور ورودی به مشهد و 2محور فرعی تاکید شده خدمات خود را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ارائه دهند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها