دستگیری برادر و خواهری که ۵۰ میلیارد ریال از منازل سرقت کرده بودند

کد خبر: 1164885

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو

دستگیری برادر و خواهری که ۵۰ میلیارد ریال از منازل سرقت کرده بودند

رییس پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری کلاهبرداران فروش اقساطی خودرو، خواهر و برادر سارق و ... مهمترین پرونده‌های پلیس در مدت اخیر را شرح داد.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس آگاهی در مدت اخیر اظهار کرد: ۲۶ تیر ماه پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل از کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) به پلیس آگاهی ارجاع داده شد که شاکی معتقد بود برای انجام کارهای اداری به همراه اعضای خانواده و کارگر خود از منزلش واقع در بلوار ارتش خارج شده و به سمت شمال کشور رفته است؛ اما پس از بازگشت به منزل متوجه بهم‌خوردگی اموال منزل و سرقت گاوصندوق منزل خود، طلاجات، مدارک شخصی، وجه نقد و یک قاب ساعت مچی و همچنین سرقت یک دستگاه دوربین عکاسی، تعداد زیادی ادکلن اورجینال و گران قیمت و...  توسط سارق یا سارقان شده است.

وی با اشاره به اینکه از آثار به جای‌مانده از صحنه سرقت نشان از داخلی بودن سرقت بود عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد ساعت چهار بامداد ۲۴ تیر ماه دو مرد جوان با استفاده از ریموت، درب پارکینگ را باز کرده و  پس از ورود و گذشت حدود ۴۵ دقیقه با در دست داشتن چند عدد چمدان و کیف محل را ترک کرده اند.

گودرزی تصریح کرد: با اقدامات پلیسی در این خصوص مشخص شد کارگر شاکی با سارقان در ارتباط بوده و سرقت با طرح و نقشه از پیش طراحی شده توسط کارگر منزل شاکی صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های قضایی، کارگر مال‌باخته دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: متهم در پی‌جویی‌های انتظامی به سرقت از منزل شاکی با همکاری ۲ همدستش به علت داشتن مشکلات مالی واعتیاد به مواد مخدر اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه کارگر مال‌باخته کلیدهای منزل را در مسافرت سرقت و در اختیار سارقان قرار داده بود، ادامه داد: با دستگیری هر دو همدست متهم و بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنان تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف و متهمان به فروش تعدادی از این اموال به مالخر معینی اعتراف کردند.

سرهنگ گودرزی به شناسایی مالخر و دستگیری وی در مخفیگاهش اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را ۳۵ میلیارد ریال بر آورد کرده اند. هر سه متهم برای تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار این پایگاه قرار دارند.   

دستگیری برادر و خواهری که ۵۰ میلیارد ریال از منازل سرقت کرده بودند

گودرزی در ادامه گفت: ۳۰ خرداد ماه پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۰۳ گاندی تشکیل و با دستور قضایی مبنی بر شناسایی و دستگیری متهمان، به پایگاه سوم پلیس آگاهی این فرماندهی ارجاع داده شد و تیمی از کارآگاهان زبده این پلیس مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند.

وی عنوان کرد: بررسی‌های کارآگاهان نشان از این داشت که مال‌باخته برای مدت کوتاهی از منزل خارج شده است و زن و مردی موتورسوار با استفاده از پنجره ساختمان وارد منزل مسکونی شاکی شده اند و تعدادی اموال با ارزش از قبیل طلا و جواهر به ارزش۲۰ میلیارد ریال سرقت کرده و پیش از رسیدن مال باخته به منزلش از محل متواری شده اند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با تلاش مأموران در پایگاه سوم پلیس آگاهی، مالک موتورسیکلت که از متهمان سابقه دار بوده و به دفعات مختلف تحت تعقیب و کیفر بوده است، شناسایی شد.

وی افزود: با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده و شناسایی مخفیگاه متهم پس از هماهنگی‌های قضایی این برادر و خواهر در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهشان در محدوده خیابان "مدنی" دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

گودرزی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه از قبیل چند تخته‌فرش و طلا و جواهر کشف شد، گفت: با شناسایی مالکان این اموال پرده از پنج فقره سرقت مشابه برداشته شد و متهمان که چاره ای جز اعتراف نداشتند به سرقت های ارتکابی اعتراف کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: در ادامه پی‌جویی‌های انتظامی،  هر پنج مالباخته شناسایی شدند و کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند. متهمان برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی سایر جرائم احتمالی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو

وی عنوان کرد: شاکی پرونده پس از مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی عنوان کرد که برای خرید اقساطی یک دستگاه خودروی نیسان دو گانه‌سوز با متهمان در فضای مجازی آشنا شده و پس از ترغیب این افراد و دعوت به دفتر کاری‌شان، به دفتر که  ۲ نفر در آن مشغول به کار بودند مراجعه کرده است.

گودرزی ادامه داد: فرد شاکی خودروی نیسان را با پیش پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صورت اقساطی خریداری کرده و قرار شده با پاس شدن چک مبلغ پیش پرداخت، خودروی معامله شده به وی تحویل داده شود اما خودرو در موعد تعیین شده، تحویل داده نشد و دفتر فروش بسته شده و کارمندان آن متواری شده اند.

وی بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد اعضای این دفتر مرتکب جرائم مشابه دیگری هم شده اند، گفت: با تجمیع پرونده های مشابه مشخصات و هویت متهمان شناسایی شد .

گودرزی گفت: در نهایت کارآگاهان پایگاه سوم مخفیگاه یکی از متهمان در محدوده خیابان سی متری جی را  شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی گروهی از کارآگاهان برای دستگیری وی به آن محل اعزام و موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: با دستگیری اولین متهم، در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی متهم دوم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر و به این پایگاه انتقال یافت.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی متهمان به هشت فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو و دریافت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مالباختگان اعتراف کردند. همچنین با اعتراف صریح متهمان به جرم ارتکابی، هر دو متهم روانه دادسرا شده‌اند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها