اسپوتنیک و آسترازنکا حذف شدند

کد خبر: 1165853

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به حذف دو واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا از سبد واکسیناسیون ایران علیه کرونا به دلیل پایان تاریخ مصرف محموله‌های موجود،‌ گفت: اکنون هفت نوع واکسن در مراکز در اختیار مردم است؛ سه واکسن با پلتفرم ویروس غیرفعال شده و چهار واکسن نیز با پلتفرم پروتئین نوترکیب در سبد واکسیناسیون ایران علیه کرونا قرار دارند.

اسپوتنیک و آسترازنکا حذف شدند

دکتر سید محسن زهرایی درباره سبد واکسیناسیون کرونا در ایران، اظهار کرد: سه واکسن با پلتفرم ویروس غیرفعال شده شامل واکسن‌های برکت، فخرا و سینوفارم است. همچنین چهار واکسن با پلتفرم پروتئین نوترکیب شامل واکسن پاستوکووک، کووپارس، اسپایکوژن و نورا در سبد واکسیناسیون ایران قرار دارند. در واقع به طور کلی ۷ نوع واکسن در مراکز در اختیار مردم است.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تاکید کرد: ایران درحالی هفت واکسن در سبد واکسیناسیون خود قرار داده است که اکثر کشورها با دو یا سه واکسن برنامه واکسیناسیون خود را پیش بردند و ما جزو کشورهایی هستیم که تنوع واکسیناسیون بالایی داشتیم.

وی افزود: در مورد واکسن سینوفارم آخرین محموله آبان‌ ماه سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده است و فعلا برنامه‌ای برای واردات این واکسن به کشور وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه دو واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا از سبد واکسیناسون کشور حذف شده‌اند، تصریح کرد: با وجود این که پیش از این از هر دو واکسن موجودی داشتیم اما استقبالی از تزریق این دو واکسن هم صورت نگرفت و بخش زیادی از این واکسن‌ها منتقضی و امحاء شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها