خسارت سیل به ۲۴ استان کشور / سیل جان 78 نفر را گرفت

کد خبر: 1166597

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:سیلاب اخیر به ۲۴ استان، یک هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش خسارت وارد کرده است.

خسارت سیل به ۲۴ استان کشور / سیل جان 78 نفر را گرفت

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۲۴ استان، یک هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش در سیل اخیر دچار خسارت شده و ۷۸ تن جان خود را از دست دادند.

محمدحسن نامی صبح امروز در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ۲۴ استان، یک هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش  در سیل اخیر دچار خسارت شدند.

 وی با بیان اینکه میزان خسارت سیل به این نقاط مشخص نیست، بیان کرد: در حال حاضر کارشناسان جهاد کشاورزی مشغول برآورد خسارت وارد شده به باغات، زمین‌های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها و احشام هستند که پیش‌بینی می‌شود این برآورد 15 روز آینده به اتمام برسد.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه در حوزه روستایی نیز کارشناسان بنیاد مسکن در حال بررسی میزان خسارات وارد شده به خانه‌های مردم هستند، گفت: در حوزه راه‌ها و پل‌های روستایی نیز کارشناسان راه و شهرسازی برآورد خسارت‌ها را بر عهده دارند.

نامی مدیریت بحران سیل اخیر را مناسب دانست و اظهار کرد: در اکثر استان‌ها بحران به خوبی مدیریت شد و در استان مرکزی  نیز با اطلاع رسانی و مدیریت به موقع از میزان خسارت‌ها به خوبی کاسته شد.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها مدیریت بحران ناچار به هدایت اجباری شد چرا که باید افراد از مسیر سیل خارج می‌شدند که گاها  برخی افراد حاضر به ترک منازل و خودروهای خود نبودند، بیان کرد: مدیریت خوب باعث کاهش خسارت‌ها شد.

نامی از مرگ ۷۸ نفر در سیل اخیر خبر داد و گفت: دقت در آمار اهمیت بالایی دارد، نجات جان یک نفر هم برای ما مهم است، برخی‌ها تلاش می‌کنند افرادی که در جاهای دیگر برای آنها مشکل پیش آمده را در آمار فوتی‌های ناشی از سیل بگنجانند، در حالی که آمار زمانی با دقت اعلام می‌شود که به تایید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل فوت کرده باشد.

وی با اشاره به وقوع سیل در غرب  اروپا بیان کرد: طبق آمار اعلام شده در این سیل ۱۸۴ نفر فوت کرده و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مفقود شدند که این آمار از خبرگزاری‌های غربی تنها یک‌بار اعلام شد، اما همه دیدیم که خبر متروپل حدود ۳۰۰ بار مرور شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور انتقال اخبار به موقع به مردم را امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: هدف از اطلاع‌رسانی باید بیان خواسته مردم به مسوولان و انتقال اخبار به موقع به مردم باشد، نه صرف ارائه آمار.

 وی در ادامه از پرداخت کرایه مسکن تا زمان ساخت مسکن مناسب به افراد اسکان داده شده در منازل استیجاری خبر داد.

به گزارش فارس رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بدو ورود به اراک در ساختمان پایون اراک مورد استقبال استاندار مرکزی قرار گرفت.

بازدید از منطقه سیل‌زده روستای آهنگران و شرکت در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران از برنامه‌های سفر یک روزه نامی به استان است.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها