تسویه بدهی تأمین اجتماعی به بانک رفاه/بخشودگی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی جرائم بدلیل کرونا

کد خبر: 1170670

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با کمک دولت و مجلس، بدهی ۸۸ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به بانک رفاه تسویه شده است که اتفاق مهم و بسیار بزرگی است.

تسویه بدهی تأمین اجتماعی به بانک رفاه/بخشودگی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی جرائم بدلیل کرونا

میرهاشم موسوی چهارشنبه شب دوم شهریور در مراسم افتتاح پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان اظهار کرد: عنصر خدمت مهم‌ترین عنصری است که در دستگاهی مانند تأمین اجتماعی به آن مفتخر هستیم یعنی اگر می‌گوییم برای عدالت و تحقق آسایش و امنیت و آن‌چه رضایت در مردم ایجاد می‌کند و در وجود مردم نشاط و رفاه را ببنییم، به خدمت خوب به مردم است.

وی با اذعان به این مطلب که در تأمین اجتماعی تا نقطه مطلوب و آرمانی فاصله داریم، افزود: هیچوقت ادعا نکردیم که در نقطه مطلوب آسایشی که باید در بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران و افراد زیرپوشش و نقطه آرمانی که نظام و انقلاب دنبال آن بوده قرار گرفتیم، اما این ادعا را می‌توانیم داشته باشیم که در طول عمر چند ساله با حدود ۴۵ میلیون که بیش از ۵۰ درصد جامعه را زیرپوشش داریم، مسیر رو به رشد و رو به تکاملی پیش گرفته‌ایم.

موسوی تصریح کرد: خروجی بخشی از فعالیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری در قالب منابع تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد و باید رویکرد تسهیلگری و هوشمندسازی برای کارگران و کارفرما داشته باشیم و همان‌طور که خواسته مقام معظم رهبری هست بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد.

وی افزود: باید خوشحال باشیم این پلی‌کلینیک در رفسنجان افتتاح شده و تجهیزاتی که دارد جزو کارهای خوبی است که هم از مدیرکل استان و هم مسئولان و کسانی که در این شهرستان تلاش کردند که این مجموعه افتتاح شود، قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه معمولا در شهرستان از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری  نداریم، خاطرنشان کرد: چهارهزار متر فضا با تجهیزات خوب و پیشرفته است و توزیع نیروی متخصص باید عادلانه باشد که نقش فرماندار و مدیریت شهر است. همان‌طور که در یک مجموعه درمانگاهی پزشک مستقر می‌شود در این مرکز هم باید پزشک متخصص داشته باشیم و نیروی انسانی به‌نحو احسن در خدمت شهر قرار گیرد. البته مسئول درمان بیمه‌شده‌ها ما هستیم. اما با هم‌افزایی می‌توانیم خدمات خوبی در شهر ارائه کنیم.

موسوی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به سه‌هزار میلیارد تومان بخشودگی جرائم به‌دلیل افت در کسب و کار به‌واسطه کرونا داشتیم، تصریح کرد: درخواست داریم متولیان درمان و مدیریت بخش‌های مختلف ظرفیت خدمات تأمین اجتماعی را بیشتر به مردم ارائه دهند.

وی تصریح کرد: اگر تعامل در مدیریت صورت گیرد می‌توانیم بیشترین بهره را از ظرفیت‌ها ببریم و ربطی به تحریم و این قبیل مسائل ندارد. با همین وضعیت با کمک دولت و مجلس بدهی ۸۸ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به بانک رفاه تسویه شده است که اتفاق مهم و بسیار بزرگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: این صندوق بین نسلی است و از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰ بدهی ایجاد شده که با ظرفیتی که دولت داشته و مجلس کمک کرده و فرآیند نقل و انتقال در زمان خودش انجام شده سال ۱۴۰۰ این بدهی تسویه شده و نشان می‌دهد کارهای بزرگی با ظرفیت‌های هم‌افزایی می‌توانیم انجام دهیم.

موسوی با بیان اینکه ما تکلیف داریم هم در معیشت بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران و هم خدمات به بیمه‌شده‌ها،کارفرماها و کارگران رویکرد رشد و  توسعه را در راهبردهای خود قرار دهیم، افزود: با همین شرایط ۵۰ درصد سهم بیمه تکمیلی را تقبل کردیم که برای ۴ میلیون بازنشسته اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: در کنار حوزه بهداشت و درمان قرار گرفتیم و بعضی خدماتی که حتی در بعضی بیمه‌ها نیست ما رایگان کردیم و صیانت مالی از بیمه‌شده‌ها را در دستور کار قرار دادیم و بعضی شهرستان‌ها اگر ما درمانگاه و مرکز درمانی نداریم با همان مراکز دولتی که قرارداد داریم، خدمات برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان است. اگرچه مشکل مالی و منابع داریم، اما از جیب و خدمت به مردم نباید بزنیم و باید تلاش کنیم این رویکرد در همه جایی که تأمین اجتماعی شعبه دارد و درمانگاه و مستمری‌بگیر دارد مسیر خود را طی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علت حضور ما در شهرستان‌ها، استان‌ها و بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمان این است که با همکاران و مراجعه‌کنندگان صحبت می‌کنیم و در کنار نمایندگان مردم و مسئولان استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌گیریم تا ببنیم خدماتی که ارائه می‌دهیم در خور شأن مردم هست یا خیر، که اگر رضایت جلب نشده باشد باید دنبال دلایل و رفع آن باشیم.

۲۵۰۰ کارگر ساختمانی رفسنجان در نوبت تامین اجتماعی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز در مراسم افتتاح پلی‌کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان، خدمات تأمین اجتماعی را برای عموم مردم دانست و اظهار کرد: طی دو سال نمایندگی هر زمان که بازدید داشتیم مردم مشکلات بیمه‌ای را مطرح می‌کنند.

وی بیان کرد: کارگران ساختمانی، قالیبافان، خادمان مساجد، مربیان قرآنی، مورتوچی‌های چاه‌های کشاورزی که با حقوق ناچیز زندگی می‌کنند کشاورزی هم دچار بحران شده و محصول چند سالی وجود ندارد، ضرورت دارد که از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

جلالی عنوان کرد: ۲۵۰۰ نفر کارگر ساختمانی در نوبت بیمه داریم و برای قالیبافان و سایر قشر ذکر شده درخواست داریم سهمیه بیمه‌ای اختصاص یابد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: در خصوص تأمین پزشک متخصص در پلی‌کلینیک کمک شود که نیروی مورد نیاز در این مرکز مستقر شود و مجوز ۹ نفر نیروی خدماتی داده شود.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها