پرونده میانکاله برای همیشه بسته شد

کد خبر: 1171401

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید استخوان لای زخم های زیادی در بحث محیط زیست در کشور داریم که یا آگاهانه و یا ناآگاهانه این اتفاقات افتاده است که باید سریع تعیین تکلیف شود.

پرونده میانکاله برای همیشه بسته شد

علی سلاجقه  درباره احداث پتروشیمی بهبهان اظهارداشت: رییس جمهور تاکید کرد که کلنگ هیچ پروژه‌ای بدون ارزیابی زیست محیطی به زمین زده نشود و این در مجموع رویکرد دولت است، وزرایی هم که بیشتر در احداث پروژه‌ها نقش دارند نیز اذعان کردند که هیچ پروژه عمرانی در کشور بدون مجوز محیط زیست کلنگش به زمین نخواهد خورد و این اتفاق هم افتاده است.

وی افزود: در سفرهای ۳۱ گانه رییس جمهور، هیچ کلنگی به زمین نخورد بلکه اعتبار پروژه‌های نیمه تمامی که وجود داشت با معمولا بالای ۵۰ درصد پیشرفت، تخصیص یافت؛ متاسفانه کلنگ پتروشیمی بهبهان به صورت مجازی به زمین زده شد و چون گزارش ارزیابی زیست محیطی ندارد، ما می گوییم که هیچ کلنگی به زمین نخورده است؛ دولت و تمام همکاران در دولت متعهد شدند طرح‌ها با مجوز محیط زیستی می توانند عملیات عمرانی داشته باشند در غیر اینصورت امکان اجرا وجود ندارد؛ این دستور رییس جمهور است و ما هم این روال کار را پیگیری می کنیم.

معاون رییس جمهوری همچنین درباره سرانجام پتروشیمی میانکاله نیز گفت: همان زمان که کلنگ احداث پتروشیمی به زمین زده شد اعلام کردیم که از نظر ما کلنگی به زمین زده نشده است چون گزارش ارزیابی ندارد از این رو اجرای آن متوقف شد و پرونده پتروشیمی میانکاله برای همیشه بسته شده است.

وی تاکید کرد: اصلا اول پتروشیمی به نام میانکاله نبوده است یعنی این طرح در سال ۹۹ با نام «پتروشیمی مازندران» مصوب شد حالا اینکه چگونه منطقه میانکاله مطرح شد این خود جای بحث دارد، در هر صورت ما از تمام ظرفیت های قانونی استفاده کردیم و بر اساس یافته های علمی و ظرفیت های قانونی پرونده این مساله برای همیشه بسته شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها