سورپرایز دوشنبه دولت برای بازنشستگان | واریز افزایش حقوق بازنشستگان از این هفته | جیب بارنشستگان پر پول می شود

کد خبر: 1172714

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاکیدهای رییس جمهوری مبنی بر اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کرد: از همین هفته بحث اصلاح ۳۸ درصد حقوق به اضافه ۵۵۰ هزار تومان در احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح لحاظ خواهد شد و پرداخت حقوق شهریور هم با احکام جدید خواهد بود.

سورپرایز دوشنبه دولت برای بازنشستگان | واریز افزایش حقوق بازنشستگان از این هفته | جیب بارنشستگان پر پول می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاکیدهای رییس جمهوری مبنی بر اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کرد: از همین هفته بحث اصلاح ۳۸ درصد حقوق به اضافه ۵۵۰ هزار تومان در احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح لحاظ خواهد شد و پرداخت حقوق شهریور هم با احکام جدید خواهد بود.

میرهاشم موسوی در آئین گشایش بخش زایمان ال دی آر (بلوک زایمانی تک نفره) بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه، با اعلام این خبر گفت: اختیار این کار به اعضای هیات امنای تامین اجتماعی داده شد که در ماه گذشته مصوبه قبلی اصلاح و احکام بازنشستگان سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح خواهد شد.

وی در ادامه گفت: توسعه خدمات هم در بخش بیمه و درمان جز اولویت های تامین اجتماعی است؛ ۱۰ ماه پیش در سفر به کرمانشاه مصوباتی در حوزه توسعه خدمات داشتیم که امروز یکی از این پروژه ها افتتاح شد.

وی اضافه کرد: بخش ال دی آر بیمارستان حضرت معصومه با هشت اتاق زایمان به لحاظ کیفیت منحصر به فرد است و بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برای راه‌اندازی آن هزینه شده است.  

موسوی با بیان اینکه یک سوم تولدهای کرمانشاه در بیمارستان حضرت معصومه صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم آثار رشد جمعیت این استان را با ارایه خدمات برای بیمه شدگان ببینیم.

وی اظهار داشت: پروژه توسعه درمانگاه این بیمارستان در ۹ ماه گذشته کلنگ زنی شد که اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دنبال تقویت منابع پروژه هستیم.

دکتر «میثم حجتی پور» مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: بخش LDR بیمارستان حضرت معصومه، زایشگاه مدرن و استانداردی است که زایمان ها به صورت خصوصی در اتاق های مجزا و با حضور پدر کودک انجام می‌گیرد. این بخش با حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

وی افزود: پروژه های عمرانی زیادی مانند اورژانس بیمارستان شهدا، درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه در حوزه درمان تامین اجتماعی در حال انجام است و همه همت ما در تلاش گستره‌سازی و کیفی‌سازی خدمات سازمان در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه و ۲ پلی کلینیک شبانه روزی شماره یک و ۲ شهر کرمانشاه و همچنین در شهرهای اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، بیستون و سنقروکلیایی خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان سازمان ارایه می‌شود.

اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه با ۴۲۰ پرسنل و ۱۸ شعبه، ۱۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه، فروشگاه و کارخانه بزرگ و کوچک را تحت حمایت دارد و در مجموع ۲۵۵ هزار بیمه شده اصلی و حدود ۶۴۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی دارد که شامل یک سوم جمعیت ۲ میلیونی استان است.

همچنین تامین اجتماعی در استان کرمانشاه ۶۴ هزار مستمری بگیر اصلی و ۱۵۰ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی دارد که به آنها حقوق پرداخت می‌کند./ایرنا

پرداخت وام ویژه ۱۲ میلیونی برای بازنشستگان

معاون امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، احمد اسفندیاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اعتقادات و ارزش‌های معنوی در بین شیعیان، بزرگداشت روز اَربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اَباعَبدالله الحُسِین(ع) به تأسی از بازگشت اهل بیت آن امام همام پس از چهل روز به دشت کربلا جهت زیارت قبور منور سرور آزادگان عالم و یاران باوفای ایشان است. در این خصوص همین بس که یکی از نشانه‌های مؤمن در حدیثی از امام حسن عسگری(ع)، زیارت اربعین ذکر شده است.

وی افزود: از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع و برای تحقق درخواست بازنشستگان در زمینه فراهم شدن امکان حضور آنان در این کنگره جهانی، سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران، زمینه‌ حضور این جمعیت را در اربعین سال‌جاری فراهم آورد.

اسفندیاری توضیح داد: با توجه به تعداد کثیر بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از سویی محدودیت منابع تسهیلات و با عنایت به اعتبار در نظر گرفته شده برابر ۲۴۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی از محل تفاهمنامه با بانک رفاه کارگران، سهمیه هریک از استان‌ها مشخص و ابلاغ شده و ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با توجه به سهمیه‌بندی اعلام شده متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه‌های کانون‌های مستقر در شهرستان‌ها را تعیین و جهت ثبت‌نام به کانون‌ها منعکس می‌کنند.

وی افزود: همچنین در صورت عدم وجود کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران در شهرستان‌ها، ثبت‌نام از طریق شعبه تأمین‌اجتماعی مستقر در همان شهرستان انجام می‌شود. در استان‌های فاقد کانون بازنشستگی استانی، کانون کارگران بازنشسته شهرستان مرکز استان عهده‌دار وظایف خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: ثبت‌نام متقاضیان توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان صورت پذیرفته و کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تأییدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان مربوطه ارسال می‌کنند.

اسفندیاری ادامه داد: ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیرکل استان، سرپرست شعب بانک رفاه کارگران استان و رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان، نسبت به قرعه‌کشی و انتخاب متقاضیان تا سقف سهمیه تعیین شده اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز را جهت ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه متناسب با سهمیه‌های تعیین شده برای کانون‌های شهرستانی، به کانون‌های مزبور ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: تمامی شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله عدم چک برگشتی، عدم اقساط معوق و... در این خصوص نیز صادق بوده و از طریق سامانه مذکور اعمال خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها