خبر خوش: واریزی 10 میلیون به حقوق بازنشستگان / از هدیه جدید دولت جا نمانید

کد خبر: 1174568

علی خدامی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با هماهنگی بانک عامل، اولین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی از اعتبار سال ۱۴۰۱ برای ۳۱ هزار و ۴۷۹ نفر از مشمولان به حساب این عزیزان واریز شد.

خبر خوش: واریزی 10 میلیون به حقوق بازنشستگان / از هدیه جدید دولت جا نمانید

اولین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان کشوری مربوط به سال ۱۴۰۱ واریز شد.

علی خدامی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی بانک عامل، اولین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی از اعتبار سال ۱۴۰۱ برای ۳۱ هزار و ۴۷۹ نفر از مشمولان به حساب این عزیزان واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه شده است. منبع: خبرآنلاین

عصر دیروز، واریز وام ضرروی پانزده میلیون تومانی به حساب بازنشستگان مشمول انجام شد؛ مشمولان نوبت اول توانستند این وام را دریافت کنند.

این واریزی نوبت اول از سال ۱۴۰۱ بود که از سوی بانک صادرات به حساب  ۳۱ هزارو ۴۷۹  بازنشسته کشوری واریز شد؛ تعدادی از بازنشستگان در نوبت صبح وام خود را دریافت کردند اما تا پایان عصر، واریزی به حساب تمام مشمولان صورت گرفت/ منبع: ایلنا

وام بازنشستگان افزایش یافت

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از موافقت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با افزایش مبلغ وام بازنشسته‌ها خبر داد.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از افزایش مبلغ وام پرداختی به بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: امسال تعداد بیشتری از بازنشستگان می‌توانند این وام را دریافت کنند.

علی دهقان کیا در مورد وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: کانون عالی بازنشستگان پیگیری‌های لازم را برای افزایش مبلغ وام بازنشستگان این سازمان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی چند روز قبل موافقت خود را با این افزایش اعلام کرده است، گفت: امیدواریم شرایط و اعتبار لازم برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان هر چه زودتر مهیا شود.

رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان سراسر کشور وام ۷ میلیون تومانی را دریافت کردند که البته پرداخت وام طی چند مرحله انجام شد و امسال قرار است علاوه بر افزایش مبلغ، شرایطی فراهم شود که تعداد بیشتری از بازنشستگان بتوانند این وام را دریافت کنند.

دهقان کیا همچنین در خصوص سفرهای زیارتی بازنشستگان اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا طرح اعزام زائران به سفرهای زیارتی و سیاحتی متوقف شده بود که این طرح مجدداً قرار است از سر گرفته شود.

به گفته وی، کانون عالی بازنشستگان پیگیری‌های لازم برای محقق شدن این طرح را نیز انجام داده است./منبع: مهر

وام ۱۲ میلیونی در جیب این بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: معرفی هفت هزار بازنشسته‌ی کارگری برای دریافت وام ضروری دوازده میلیون تومانی با موفقیت انجام شده است.

علی دهقان کیا افزود:‌از امروز ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ تا سوم شهریور ماه وام بازنشستگان پرداخت خواهد شد. مبلغ این وام دوازده میلیون تومان است و طی سه سال از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران ادامه داد: سهمیه کلی کشور در سال جاری برای وام بازنشستگان تحت پوشش این سازمان ۴۰۰ هزار وام بوده است که ۲۰ درصد آن به تهران تعلق می‌گیرد. ماه گذشته۶ هزار و ۷۰۰ نفر وام ضروری را گرفتند و درحال حاضر ۷ هزار نفر از بازنشستگان برای دریافت وام پس از نام نویسی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند که تا ۳ شهریور ماه وام ۱۲ میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تعداد متقاضیان وام در تهران زیاد است و بازنشستگانی که تاکنون وام ضروری نگرفته‌اند در صدر لیست معرفی جای می‌گیرند.منبع: صدا و سیما

جزئیات پرداخت  وام بازنشستگان

سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری و اشتغال زایی در بانک‌های قرض الحسنه به ترتیب چهار و پنج برابر شد.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، با موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری و اشتغال زایی در بانک‌های قرض الحسنه افزایش یافت.

بر این اساس در این بانک‌ها که هم اینک شامل بانک‌های رسالت و مهر ایران می‌شود، سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری برای اشخاص حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه تعیین شد.

سقف مبلغ یاد شده، پیشتر ۵۰ میلیون تومان بود. از سوی دیگر سقف تسهیلات اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای خرد و کوچک از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان رسید و دوره بازپرداخت آن حداکثر ۸۴ ماهه شد. به طور کلی منتظر ماندن در نوبت، داشتن میانگین حساب مناسب، نداشتن بدهی بابت وام قرض الحسنه، داشتن ضامن یا اعتبارسنجی مناسب از جمله مولفه‌هایی است که متقاضیان تاکنون در فرایند دریافت وام قرض الحسنه بانک‌ها با آن روبه رو بوده‌اند.

روزنامه خراسان نوشت، نکته دیگر درباره این نوع تسهیلات نرخ کارمزد و سود آن است که عمدتاً ۴ درصد تعیین شده است. محاسبات نشان می‌دهد با فروض یاد شده، مبلغ اقساط ماهانه برای وام قرض الحسنه ضروری اشخاص حقیقی ۳ میلیون و ۶۸۳ هزار تومان و برای وام اشتغال زایی ۶ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان خواهد بود.

مبلغ وام بازنشستگان چقدر است؟

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی : یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها