ادامه کاهش دما در استان‌های ساحلی

کد خبر: 1175071

روند کاهش دمای هوا در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر به‌تدریج افزایش می‌یابد.

ادامه کاهش دما در استان‌های ساحلی

در دامنه‌ و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

طی ۳ روز آینده در برخی مناطق استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش روی می‌دهد.

روند کاهش دمای هوا در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر به‌تدریج افزایش می‌یابد.

 سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به رشد ابرهای همرَفتی در برخی استان‌ها و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی اعلام کرد: آسمان امروز کربلا صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

طی 2 روز آینده در ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست. امروز نیز در ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا در منطقه زابل و برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی برای شهرهای مهران، شلمچه، چذابه، قصرشیرین و تمرچین آسمان صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات باد شدید همراه با گردوخاک را پیش‌بینی کرده است.

آسمان شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا نیز صاف همراه با وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز کربلا 39 درجه و شهر نجف نیز 39 درجه خواهد بود.

بیشینه دما در شهرهای مهران، شلمچه، چذابه،‌ قصرشیرین و تمرچین به ترتیب 42 درجه، 41، 41، 40 و 30 درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

زمان شروع: یک‌شنبه 1401/06/27

زمان پایان: سه‌شنبه 1401/06/29

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/06/27: شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

دوشنبه 1401/06/28: شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

سه‌شنبه 1401/06/29: شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی.

منبع: تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها