خبر مهم برای معلمان مهرآفرین / برای آزمون رتبه بندی در مهر ماه آماده شوید!

کد خبر: 1175987

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین در مهر خبر داد و گفت: درخواست آنها این است که آزمون ندهند در حالی که قانون مدیریت خدمات کشور مصوب کرده است که این افراد باید آزمون دهند.

خبر مهم برای معلمان مهرآفرین / برای آزمون رتبه بندی در مهر ماه آماده شوید!

یوسف نوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نگرانی معلمان مهرآفرین برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: چند گروه از قانون رتبه‌بندی معلمان مستثنی شدند، یکی گروه موسوم به مهرآفرینان بودند که زمانی با شرکت‌های خدماتی قرارداد داشتند و وارد شدند اما باید مانند سایر نیروهای قراردادی، برای دریافت کد استخدامی، آزمون می‌دادند، امروز به دنبال راهکار هستیم. آزمون گرفته می‌شود آزمون مجدد نیز گرفته خواهد شد تا این نیروها، قبول شوند و لازم نیست نگرانی و ناراحتی داشته باشند.

وی افزود: درخواست این افراد این است که آزمون ندهند در حالی که قانون مدیریت خدمات کشور مصوب کرده است که این افراد باید آزمون دهند، برنامه‌ریزی شده بود که آزمون در شهریور برگزار شود اما به سبب همزمانی با مراسم اربعین، این آزمون در مهر برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همکاران من مدارک را بارگذاری نکردند، یکسری از مدارک را ما در سامانه داریم و در سیستم قرار گرفته است اما مدارک تکمیلی در خصوص صلاحیت و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجارت باید در سامانه قرار بگیرند که تاکنون به اینها دسترسی نداشتیم، همکاران درخواست تمدید داشتند برهمین اساس فرصت بارگذاری مدارک را نیز تا ۳۱ شهریور تمدید کردیم ما منتظر بارگذاری مدارک هستیم.

نوری اشاره به منابع در نظر گرفته شده برای قانون رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: منابع ۳۸ هزار میلیارد تومان است و بین مشمولان در طول ۱۸ ماه توزیع می‌شود، اما برای سال آینده منابع اصلی براساس رتبه‌ها به دست می‌آید و برای سال ۱۴۰۲ به صورت استحقاقی برای افراد در هر رتبه در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره پیوستن وزارت آموزش و پرورش به پنجره واحد خدمات دولت نیز گفت: آموزش و پرورش سامانه اصلی خود را در پنجره واحد خدمات دولت قرار داده است و ما تکلیف کردیم که زیر مجموعه‌ها نیز به این پنجره بپیوندند./منبع: مهر

علی الحساب پول رتبه بندی معلمان را تا شهریور را پرداخت کردیم

به گزارش ایسنا، مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: علی الحساب پول معلمان را تا شهریور را پرداخت کردیم و یک میلیون تومان را هم میریزیم تا اینکه تا احکام آنها توسط آموزش و پرورش صادر شود.

وی درباره پرداختی به بازنشستگان در شهریور گفت: بخشی از تخصیص بازنشستگان صادر شده است و خزانه منابع را تأمین کند بعضی پرداخت ها انجام می شود.

قانون رتبه‌بندی معلمان برای اجرا مشکل منابع ندارد

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سامانه اصلی آموزش و پرورش مدت‌هاست که به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت پیوسته است و ما تکلیف کرده‌ایم که زیرمجموعه‌ها نیز هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع است، تصریح کرد: برخی از همکاران ما مدارک لازم را هنوز بارگذاری نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مدارک لازم معلمان را در اختیار ندارید؟ ادامه داد: یکسری از مدارک هستند که در سامانه ما قرار دارند و همکاران ما باید یکسری مدارک تکمیلی را بارگذاری کنند که این مدارک مربوط به صلاحیت عمومی و یا شایستگی عمومی و شایستگی تخصصی و حرفه‌ای است و ما این مدارک را نداریم و باید یکبار برای همیشه در راستای اجرای این طرح این مدارک در سامانه مشخص شده قرار گیرد و ما از همکارانمان درخواست می‌کنیم که این کار را هرچه زودتر انجام دهند ،انجام اجرای این موضوع از سی و یکم شهریورماه تمدید شده و من از همکارانم خواهش می‌کنم هرچه زودتر این اطلاعات و مدارک را جمع‌آوری و ثبت کنند تا ما این کار را زودتر انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که علت عدم اجرای این طرح به مباحث بودجه‌ای و کمبود منابع بر می‌گردد، تصریح کرد: نه منابع ۳۸ همت است و بین مشمولان در طول ۱۸ ماه توزیع می‌شود و این شروع رتبه‌بندی معلمان است و برای سال آینده تقویمی یعنی سال ۱۴۰۲ به صورت استحقاقی به هر فرد در هر رتبه پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که فردا آخرین مهلت تعیین شده از سوی رئیس جمهور برای پیوستن به پنجره واحد خدمات الکترونیک  دولت است، شما چه اقداماتی را در این زمینه داشته اید تصریح کرد: سامانه اصلی آموزش و پرورش خیلی وقت است که در پنجره واحد دولت است و ما تکلیف کرده‌ایم که زیرمجموعه‌ها به این موضوع بپیوندد و اگر احیانا زیرساخت‌ها آماده نباشد باید همکاران ما با منطق مستدل دلیل تاخیر احتمالی‌شان را در این ارتباط مطرح کنند.

نوری همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه مقدار از آموزش و پرورش بتواند به این پنجره واحد بپیوندد، اظهار کرد: آنچه که برای ما تکلیف شده است چهار سامانه است که اولین و مهم‌ترین آن را وصل کرده‌ایم و سه سامانه زیرمجموعه نیز باید وصل شود.

آخرین مهلت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد، برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در حاشیه مراسم جشن غنچه‌ها و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان و کودکستان صاحب الزمان، منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه فردا «جشن شکوفه‌ها» برای دانش آموزان اول ابتدایی برگزار می‌شود و روز شنبه مراسم بازگشایی مدارس را با حضور رئیس جمهور داریم گفت: شاهد حضور میلیونی دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت با تدریس یک میلیون معلم هستیم.

وی درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند.

نوری افزود: انتظار داشتیم مدارک زودتر بارگذاری شود اما به هر دلیلی از جمله تابستان و سفر همکاران، این امر قدری با تاخیر مواجه شد و توقع ما این است که همکاران کار را تمام کنند تا ارزیابان نظر خود را بدهند و رتبه افراد مشخص شود./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها