کلاهبرداری به بهانه اینترنت رایگان دانش‌آموزی

کد خبر: 1178308

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با انتشار لینک جعلی به بهانه ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان هشدار داد.

 کلاهبرداری به بهانه اینترنت رایگان دانش‌آموزی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنان، انتشار لینک‌های جعلی (فیشینگ) در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی است.

وی افزود: لینک معرفی شده دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند.

مرتضوی با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی توسط مجرمان از طریق اپلیکیشن شاد نیز صورت می‌گیرد، تصریح کرد: معلمان و دانش‌آموزان جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که بیشتر با مضامین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها به ویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند، بر روی آن کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها