تشریح آخرین اقدامات هلال‌احمر در زمین‌لرزه آذربایجان غربى

کد خبر: 1178328

سرپرست اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر به تشریح اقدامات این جمعیت در زلزله امروز استان آذربایجان غربی پرداخت.

 تشریح آخرین اقدامات هلال‌احمر در زمین‌لرزه آذربایجان غربى

سرپرست اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر به تشریح اقدامات این جمعیت در زلزله امروز استان آذربایجان غربی پرداخت.

اشکان موسوی سرپرست اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات این جمعیت در زلزله بامداد امروز استان آذربایجان غربی گفت: از زمان دریافت گزارش وقوع زلزله تاکنون، اعلام آماده باش به جمعیت هلال احمر آذربایجان غربى و شرقى، تشکیل جلسه مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگى عملیات سازمان امداد و نجات، برپایى اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۹۰ چادر در شهر دیزح توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است.

موسوی افزود: اردوگاه برپا شده در خوی با ٣٣٠ تخته پتو، ١٢٥ تخته موکت و ١٤٠ بسته غذایی تجهیز شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ارزیابى ٥٣ شهر و روستا، اعزام ٣١ گروه ارزیاب و امدادى هلال احمر به منطقه، انتشار آموزش‌هاى مربوط به مقابله با زمین لرزه، ارتباط ویدئوکنفرانس با مدیران هلال احمر منطقه و سفر رئیس سازمان امداد و نجات به استان آذربایجان غربى جهت بررسى میدانی مناطق آسیب دیده بخشی از اقدامات هلال احمر در این زلزله بوده است.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر همچنین از آماده‌ باش ۲ استان آذربایجان غربی و شرقی در پی وقوع این زلزله خبر داد و گفت: ارتباط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امداد و نجات نیز برقرار شده و تمام امور و اقدامات مربوط به امدادرسانی به زلزله‌زدگان در حال پیگیری و رصد است.

گفتنی است زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد امروز در خوی تاکنون ۳۰ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است و امدادگران هلال‌احمر ۵۳ روستا را در شهرستان‌های خوی، سلماس و چایپاره ارزیابی کرده‌اند. بیشترین آسیب‌های ناشی از زلزله در روستای موسی قلی کندی گزارش شده که منجر به تخریب برخی منازل روستایی شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها