آزادی نیمی از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر

کد خبر: 1178354

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: نیمی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

آزادی نیمی از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: نیمی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

در نشست ۵ ساعته شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها، ۱۴ عضو شورای عالی دستگاه قضا و همچنین رؤسای کل دادگستری‌های ۱۳ استان کشور به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در باب مسائل روز پرداختند.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این جلسه اظهار داشت: حدود نیمی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

وی گفت: افرادی که نقش اصلی و سازمان یافته اغتشاشات اخیر را داشته اند آزاد نخواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور توصیه‌هایی را خطاب به مقامات قضایی مطرح کرد و بیان داشت: کار خود را با اخلاص انجام دهید و به وقت و شخصیت مردم احترام بگذارید، از خرج‌تراشی‌های بی‌مورد برای مردم اجتناب کنید و تا حد مقدور در نزد همکاران و ارباب رجوع و مراجعان، تواضع داشته باشید.

خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه با اشاره به ماده ۶ قانون تشکیل این سازمان که مقرر داشته پرونده‌های سازمان بازرسی باید حداکثر ظرف ۳ ماه در مراکز قضایی رسیدگی شوند، گفت: از مقامات قضایی کلیه استان‌ها این درخواست را داریم تا نسبت به رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی از ناحیه سازمان بازرسی کل کشور، سرعت به خرج داده و برای این منظور شعب اختصاصی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه به بیان برخی آمار و عملکردهای سال گذشته دستگاه قضایی پرداخت و گفت: برگزاری ۵۴ هزار جلسه دادرسی الکترونیکی، آزادسازی ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از سواحل و منابع طبیعی، صدور ۲۵ میلیون سند رسمی، نجات ۵۵۰ نفر از قصاص نفس به واسطه ایجاد صلح و سازش، ابطال هزار و ۶۰۰ مصوبه و دستورالعمل خلاف قانون و شرع و همچنین اعاده ۳۱۴ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال، از جمله دستاوردهای قضایی در تمامی استان‌های کشور طی سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری روسای کل دادگستری استان‌ها و کلیه دادستان‌ها در سراسر کشور، تا پایان سال ۱۴۰۲ حدنگاری کلیه اراضی کشور در تمامی لایه‌ها را به پایان برسانیم.

وی با اشاره به صدور سند برای ۹۸ درصد از اراضی ملی کشور گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی معادل ۱۰ درصد از اراضی زراعی کل کشور حدنگاری شده‌اند و پیش‌بینی ما تحقق ۳۰ درصدی صدور اسناد برای اراضی زراعی کشور تا پایان سال جاری است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین عنوان کرد: تعیین قاضی ویژه حدنگاری در کمیسیون‌های رفع تداخل استانی از سوی روسای کل دادگستری‌های کشور، تسریع در روند تعیین تکلیف اراضی اختلافی را به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز در این جلسه با اشاره به در پیش بودن بیستمین سالگرد تشکیل شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: در صدد هستیم که آبان ماه سال جاری مراسمی را برای تقدیر از مصلحان و دادگستری‌های فعال در زمینه ایجاد صلح و سازش برگزار کنیم.

شایان ذکر است در این جلسه «عتباتی» رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، «قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام «حسینی» رئیس کل دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام «موسوی» رئیس کل دادگستری فارس، «آسیابی» رئیس کل دادگستری گلستان، حجت‌الاسلام «مظفری» رئیس کل دادگستری قم، حجت‌الاسلام «موسوی» رئیس کل دادگستری مرکزی، «صادقی» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، «عبداللهی» رئیس کل دادگستری سمنان، «فاضلی» رئیس کل دادگستری البرز، حجت‌الاسلام «اکبری» رئیس کل دادگستری مازندران، «دهشیری» رئیس کل دادگستری یزد و حجت‌الاسلام «جعفری» رئیس کل دادگستری اصفهان، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در خصوص مسائل روز در حوزه‌های مختلف قضایی، حقوقی و اجتماعی مطرح کردند و به بیان دستاوردهای مراجع قضایی زیرمجموعه خود در زمینه خدمت‌رسانی به مردم و تظلم‌خواهان پرداختند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «منتظری» دادستان کل کشور، «غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین «رحیمی» معاون قضایی قوه قضاییه، «جهانگیر» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین «قدرتی» معاون حقوقی قوه قضاییه، «رحیمی» وزیر دادگستری، «صاحبکار» معاون راهبردی دستگاه قضا و «القاصی» رئیس کل دادگستری استان تهران، به بیان نکاتی در باب مسائل و موضوعات روز مرتبط با دستگاه قضایی پرداختند و در این راستا توصیه‌هایی را نیز به مقامات قضایی استان‌های کشور مطرح کردند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها