خبر فوری/ صدور احکام رتبه بندی برای معلمان کم سابقه

کد خبر: 1181393

وزیر آموزش و پرورش از صدور تعدادی از احکام معلمان کم سابقه تا چند روز آینده خبر داد.

خبر فوری/ صدور احکام رتبه بندی برای معلمان کم سابقه

 یوسف نوری که پیش از این اعلام کرده بود احکام رتبه بندی تا پایان مهر اعلام می‌شود؛ این بار در حاشیه نشست با نمایندگان اولیا و مربیان گفت: پیش بینی می‌کنیم زمانی که ارسال مدارک معلمان تمام شود؛ به سرعت بررسی و اقدامات لازم برای رتبه بندی اعمال شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا دهم مهرماه همکاران فرهنگی کلیه مدارک لازم برای رتبه بندی را تکمیل کردند؛ گفت: ما قول داده بودیم که احکام رتبه بندی را پس از تکمیل مدارک ۴۵ روزه صادر کنیم اما دیدیم هر چه زودتر برای افرادی که مدارکشان پیچیدگی زیادی ندارد و از یک تا سه سال تنها سنوات دارند رتبه‌بندی‌هایشان را بتوانیم صادر کنیم. برای آن معلمانی که حائز رتبه‌های آموزشیار معلم و استادیار معلم هستند.

نوری با اشاره به اینکه در مجموع بازنشستگان و افراد تازه استخدام شده، برای ۸۵۰ هزار نفر احکام رتبه بندی را خواهیم داشت؛ خاطر نشان کرد: همکاران من با جدیت در تلاشند تا این احکام رتبه بندی هر چه زودتر به اتمام برسد؛ اما به صورت کلی صدور احکام برای این تعداد از افراد، امری زمان‌بر است./مهر

پرداخت علی الحساب افزایش حقوق معلمان مهرآفرین

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت علی‌الحساب اجرای قانون رتبه بندی برای معلمان طرح مهرآفرین ، گفت: تعداد معلمان طرح مهرآفرین حدود 85 هزار نفر می‌باشد که پس از اجرای قانون رتبه بندی معلمان، متاسفانه واریزی‌های علی‌الحساب برای این گروه از معلمان انجام نشد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیأت تطبیق مصوبات، معلمان طرح مهرآفرین نیز باید مشمول قانون رتبه بندی معلمان شوند و اقدام دولت در عدم پرداخت علی الحساب برای آنها خلاف قانون است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طبق اطلاعات ما نامه وزارت آموزش و پرورش  برای پرداخت به این گروه از معلمان به خزانه ارسال شده و پرداختی باید از خزانه انجام شود، گفت: وزیر آموزش و پرورش عنوان کرده که لیست اسامی معلمان مهرآفرین به خزانه دولت ارسال شده و منتظر است که خزانه و سازمان برنامه و بودجه پرداختی‌ها را برای معلمان مهر آفرین انجام دهد که احتمالا این اتفاق به زودی رخ دهد.

وحیدی یادآور شد:در رابطه با معلمین مهر آفرین 2 موضوع وجود داشت یکی اینکه حکم آنها از پیمانی به رسمی و قطعی تبدیل می شود که این ربطی به رتبه‌بندی ندارد که امیدواریم وظعیت استخدامی آنها از سوی سازمان اداری و استخدامی پیگیری شود اما کمسیون آموزش و هیئت تطبیق با همین شرایط فعلی معلمان مهر آفرین، آنها را شامل رتبه‌بندی می‌داند، بنابراین باید رقم عل‌الحساب رتبه‌بندی به آنها پرداخت شود./ تسنیم

یوسف نوری در خصوص آزمون معلمان طرح مهرآفرین اظهار کرد: پیش‌بینی کرده بودیم که آزمون معلمان طرح مهر آفرین 22 مهر برگزار شود اما با تأخیر مواجه شد.

وی ادامه داد: باید سازمان امور اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون مجوز بدهد که بررسی‌ها یک مقداری با تأخیر مواجه شد؛ اطلاعاتی را خواستند و ما هم پاسخ دادیم و پیگیریم.

نوری افزود: البته طرحی در مجلس در حال بررسی است که بر آن اساس، احتمال حذف آزمون مهرآفرین وجود دارد.

به گزارش فارس، قرار بود 70 هزار نیروی طرح مهرآفرین بعد از برگزاری آزمون، بتوانند از مزایای طرح رتبه‌بندی معلمان بهره‌مند شوند. / فارس

 آزمون معلمان مهرآفرین کی برگزار می شود؟

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین، اظهار داشت: معلمان مهرآفرین طبق قانون جذب آموزش و پرورش شدن و در حال انجام کار خود هستند اما طبق قانون این معلمان طی 5 سال بایستی استخدام رسمی می‌شدند اما متاسفانه به علل مختلفی  بعد از 10 سال هنوز استخدام نشده اند تا مشمول رتبه بندی معلمان شود.

وی افزود: در قانون رتبه بندی معلمان قید نشده است که معلم پیمانی یا رسمی بنابراین طبق قانون معلمان مهرآفرین باید از مزایای قانون رتبه بندی برخوردار شوند اما متاسفانه آیین نامه ای که تنظیم شده است معلمان رسمی را قید کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به پیگیری های مجلس قرار شده است که معلمان مهرآفرین یک آزمونی بدهند تا نفرات قبول شده جزو رتبه بندی معلمان قرار بگیرند اما این موضوع مورد تایید مجلس نبود ولی سازمان امور استخدامی کشور معتقد است که باید یک آزمون قبولی در پرونده این افراد وجود داشته باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: هنوز هم معلمان مهر افرین به گرفتن آزمون معنرض هستند زیرا معتقدند افرادی که 10 سال سابقه دارد نیاز به آزمون ندارند و این حق را هم به این معلمان می‌دهیم اما ساطمان استخدامی کشور نیز اصرار دارد که چنین آزمونی در پرونده معلمان باشد از این رو قرار شد در اواخر مهر ماه آزمون داخلی برای معلمان مهرآفرین برگزار شود تا بعد از آن رتبه بندی برای این معلمان نیز اجرایی شود./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها