خبرخوش برای معلمان | رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین کلید خورد

کد خبر: 1182887

نمایندگان مجلس مصوب کردند که تمام معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی بدون برگزاری آزمون مجدد قرار بگیرند.

خبرخوش برای معلمان | رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین کلید خورد

نمایندگان مجلس مصوب کردند که تمام معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی بدون برگزاری آزمون مجدد قرار بگیرند.

 830 هزار معلم در کشور شرایط شرکت در نظام رتبه‌بندی را دارند. تمام معلمان که در حکم پرسنلی آنها از کلمات معادل «معلم، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و...» استفاده شده، امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم‌ها را دارند.

در رابطه با معلمان مهرآفرین گفته شده بود که پس از حضور در آزمون مشمول رتبه‌بندی خواهند شد.

هم‌اکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز با مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه برای حذف آزمون معلمان مهرآفرین موافقت کردند و بر این اساس مقرر شد: تمام معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر 1401 برای آنها است.

به گفته محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برای افراد رتبه یک و سابقه کمتر رتبه‌بندی با صدور احکام آغاز شده است و بقیه افراد در مرحله تطبیق مدارک و ارزیابی مدیران مدارس است که وزارت آموزش و پرورش قول انجام را داده‌اند.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در مورد اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: آیین‌نامه اجرایی این قانون پس از سال‌ها در دولت سیزدهم تصویب و ابلاغ شد و سازمان برنامه و بودجه خود را مکلف به اجرای قانون می‌داند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به پرداخت علی‌الحساب در شهریور افزود: حتی سازمان آمادگی پرداخت علی‌الحساب برای حقوق مهرماه را هم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: تاکنون احکام معلمان توسط آموزش‌وپرورش صادر نشده که به‌محض صدور احکام افزایش حقوق لحاظ خواهد شد و حتی منابع مورد نیاز در خزانه برای اجرای این کار در نظر گرفته شده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها