جنگل‌های رودبار دوباره طعمه حریق شد

کد خبر: 1188187

فرماندار رودبار با اشاره به شعله ور شدن دوباره آتش سوزی در جنگل های رودبار گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.

جنگل‌های رودبار دوباره طعمه حریق شد

 فرماندار رودبار با اشاره به شعله ور شدن دوباره آتش سوزی در جنگل های رودبار گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.

طهمورث عموپور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از شب گذشته آتش سوزی در محدوده جنگلی مازیان، سرک و شمام با وزش باد شدت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های مردمی و امدادی برای اطفا حریق، افزود: عوامل امدادی، مردمی و ارتش و منابع طبیعی در محل آتش سوزی حضور دارند و مشغول اطفا هستند.

فرماندار رودبار با اشاره به گرمی هوا و وزش باد گرم در منطقه، بیان کرد: با توجه به خشک شدن برگ‌ها و همچنین وزش باد گرم، شرایط برای شعله ور شدن کوچک‌ترین آتش در جنگل‌ها وجود دارد.

عموپور با تاکید بر حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی، اضافه کرد: حفظ جنگل‌ها به عنوان میراث ارزشمند برای آیندگان وظیفه یک سازمان خاص نیست و همه مردم باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی همچنین توصیه کرد با توجه به فصل پاییز و وزش باد گرم از روشن کردن آتش در باغات و جنگل‌ها جدا خودداری شود.

لازم به ذکر است دیروز باغات روستاهای حلیمه جان و رودآباد بخش رحمت آباد و بلوکات رودبار طعمه حریق شده بود که با تلاش‌های امدادی و مردمی مهار شد.

حریق ۴۵هکتار از اراضی جنگلی گیلان/آتش سوزی‌ها به طور کامل مهار شد

رشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه ۴۵ هکتار از اراضی جنگلی استان درگیر حریق شدند، گفت: آتش سوزی ها مهار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد اختری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به جزئیات آتش سوزی در گیلان، اظهار کرد: بخش‌هایی از جنگل‌های پنج شهرستان رودبار، تالش، فومن، ماسال و رضوانشهر طعمه حریق شدند.

وی از اطفا و کنترل کامل آتش سوزی مناطق گیلان خبر داد و افزود: طبق آخرین خبر حریق منطقه مرزی فومن و زنجان به مساحت یک هکتار به طور کامل مهار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به آتش سوزی در مناطق جنگلی دو شهرستان رودبار و رضوانشهر در روز گذشته، بیان کرد: وزش باد گرم و بی احتیاطی افراد سبب به آتش کشیدن عرصه‌های جنگلی شده که آتش سوزی‌های دیروز مناطق جنگلی رودبار و رضوانشهر با تلاش‌های مردمی و امدادی مهار شد.

اختری از حریق ۴۵ هکتار از اراضی جنگلی گیلان خبر داد و اضافه کرد: آتش به طول کامل در کنترل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای از گیلان درگیر آتش نیست، افزود: همه آتش سوزی‌ها در شهرستان‌های گیلان مهار شده است.

لازم به ذکر است در حالی مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از مهار آتش سوزی‌ها در پنج شهرستان درگیر با حریق خبر می‌دهد که بر اساس پیگیری خبرنگار مهر آتش سوزی در جنگل‌های رستم آباد در شهرستان رودبار همچنان ادامه داشته و به دلیل صعب العبور بودن ادامه دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها