دادستان کل کشور: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام

کد خبر: 1189854

دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.

دادستان کل کشور: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام

دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری «دادستان کل کشور» شامگاه ۱۰ آذر، در نشست «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل کشور «جهاد تبیین»  است و اساس دین هم از ابتدا تبیین بوده و پیامبر (ص) پیامبرِ تبیین است و قرآن یکی از نام‌هایش تبیان و این کتاب، کتابِ تبیین است.

وی گفت: در سوره فرقان، خداوند متعال آغاز آیه را با عبارت «فلا تطع الکافرین» بیان فرمودند و اولاً «جاهدهم به» است، یعنی بر اساس قرآن که کتاب تبیین است، با ایشان مبارزه و جهاد کن» و جهاد تبیین رو جهاد کبیر نامیده است و ما امروز گرفتار همان کسانی هستیم که خداوند متعال در آغاز این آیه می‌فرماید «فلا تطع الکافرین» از کفار تبعیت و اطاعت مکن!

وی به استمرار دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: روزی که امام راحل پرچم مبارزه با کفار، صهیونیزم و آمریکا را برافراشت و با هدایت و رهبری ایشان انقلاب به پیروزی رسید، از ۴۳ سال پیش از این، این مبارزه و تلاش دشمن برای از بین بردن نظام، روز به روز افزوده است.

وی با بیان این که در تاریخ ۴۳ ساله انقلاب یک روز را نمی‌توانیم پیدا کنیم که در صحنه جنگ با صهیونیزم به سرکردگی آمریکا نبوده باشیم، گفت: این دشمنی متناسب با شرایط، هر روز به نحوی و با سبکی بوده است؛ اگر از سال ۱۳۵۷ این کتاب قطور ۴۳ ساله را ورق بزنید، یک برگ هم نمی‌توانید پیدا کنید که جای پای دشمن در آن نباشد.

دادستان کل کشور با اشاره به این که باید به وظایف و تکالیف خود هم آشنا باشیم و هم عمل کنیم، تصریح کرد: امروز شاهدیم که دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی، یک مجموعه‌ای رو با یکدیگر ترکیب کرده و این مسبوق به سابقه نبوده است.

وی به نوع تقابل دشمنان انقلاب از گذشته تاکنون پرداخت و افزود: یک روز دشمن تلاش کرد کودتا راه بیاندازد اما خبر از جنگ اقتصادی و فضای مجازی و فرهنگی نبود! یک روز جنگ عراق را راه انداخت که هشت سال جنگ نظامی بود، در کنارش جنگ اقتصادی هم بود اما نه به این شدت؛ در ادامه، از یک جبهه دیگری ورود پیدا کرد و دید با جنگ نظامی نمی‌تواند این نظام را از پای درآورد.

عوامل جنگ ترکیبی امروز دشمن علیه ایران

حجت الاسلام والمسلمین منتظری به ترکیبی بودن تهاجم فعلی دشمنان نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز ما با صحنه ای مواجه هستیم که ترکیبی از موضوعات متعدد است؛ جنگ ترکیبی که امروز دشمن برای ما رقم زده و به شدت روی آن کار می‌کند، اتاق‌های فکر، انسان‌های متفکر و دانشمند، هزینه‌های بسیار زیاد، هماهنگی بین بخش‌های مختلف صهیونیزم، آمریکا، اسرائیل، آلمان و فرانسه که موارد اصلی این جنگ هستند.

وی ضمن تبیین موضوعات جنگ ترکیبی اظهار کرد: این جنگ ترکیبی از موضوعات مختلفی تشکیل شده و آمیخته از جنگ سیاسی، جنگ سایبری در فضای مجازی، جنگ خبررسانی جعل و دروغ، جنگ دیپلماسی و بهم زدن ارتباطات بین‌المللی ایران و برخی کشورهای همسو، جنگ فرهنگی (که سال هاست شروع شده و مقام معظم رهبری هم سال‌های گذشته هشدار دادند اما متأسفانه مسوولین توجه کافی نداشتند)، ایجاد تضاد دینی و قومی و مذهبی (دشمن به شدت دنبال ایجاد اختلاف و تضاد بین ادیان و مذاهب مختلف در کشور است.

دادستان کل کشور در خصوص تلاش دشمنان برای ایجاد مشکلات بین المذاهبی بیان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که بحث تضاد بین سنی و شیعه را تشدید کنند و یکی از آن ترکیبات، جنگ ترکیبی است؛ حتی عباراتی که بعضی‌ها در خطبه‌های نماز جمعه‌شان بیان می‌کنند را می‌دانیم که از کجا دارد این خطوط به اینها القا می‌شود.

تلاش و فشار مستمر دشمنان به منظور فشار اقتصادی بر ملت ایران

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی که سال هاست بر این کشور تحمیل شده را در سال‌های اخیر تشدید کردند؛ بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها برمی گردد و در کنار مشکلات درونی اقتصادی، به جنگ اقتصادی برمی گردد.

وی به تلاش و فشار مستمر دشمنان به منظور فشار اقتصادی بر ملت ایران پرداخت و یادآور شد: در مسأله اقتصادی آنچه که آمریکا، انگلیس، اسرائیل و کشورهای غربی در توانشان هست و آنچه که برایشان مقدور هست، این است که تا می‌توانند فشار اقتصادی به مردم کشورمان وارد کنند. اگر مشکلات اقتصادی را می‌بینید، این را بدانید که یک قسمت قابل توجه از این مشکلات اقتصادی ما ناشی از همین جنگ اقتصادی ست.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات جنگ ترکیبی، جنگ نظامیست و ملاحظه کردید که آن مردک آمریکایی رسماً گفت که "امروز در بین مردم اسلحه توزیع شده است" و این بخشی از کشفیات ماست که غالب این سلاح‌های مکشوفه ساخت آمریکاست.

وی به کادرسازی اقلیم کردستان عراق به منطقه خراب کاری در کشورمان پرداخت و افزود: در یک نقطه‌ای از اقلیم کردستان عراق پایگاه می‌گذارند و عده ای را تربیت می‌کنند و آموزش می‌دهند، عده ای را در داعش، طالبان و... می‌فرستند و در داخل کشور و حادثه حرم شاهچراغ را به وجود می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بر ضرورت دشمن شناسی و مجهز کردن خود برای مقابله با دشمنان تأکید کرد و افزود: در جنگ نظامی یکی از موفقیت‌ها این است که بتوانیم نقشه دشمن مقابل را بشناسیم و متناسب با آن بتوانیم آفند یا پدافند داشته باشیم، امروزه من و شما روحانیون باید تمام این جزئیات را بدانیم و متناسب با شرایط خود را مجهز کنیم.

سرپیچی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ بزرگ‌ترین خیانت دولت قبل

دادستان کل کشور تصریح کرد: آن زمانی که حضرت آقا فرمودند شبیخون فرهنگیست، مسوولین فضا را رها کردند، آن زمان که فرمودند فضای مجازی، باز شاهد رهایی بودیم؛ در دولت قبل بزرگ‌ترین خیانت دولت قبل، همین سرپیچی از دستور آقاست. ما فریاد زدیم اما به نتیجه نرسیدیم چون تمام اختیارات به دست بنده نیست. بنده به عنوان دادستان کل، برای مسوولینی که مرتکب این تخلفات شدند، پرونده تشکیل دادم، ثبت هم شد ولی این که رسیدگی نشده، من نمی‌توانم علت این مسأله را عرض کنم.

وی در خصوص تخلفات صورت گرفته در بورس یادآور شد: در مورد فضای مجازی مصوبه‌ها پیگیری برای اجرا می‌شد، ثبت هم می‌شد؛ در مورد بورس هم با توجه به مسؤولیت بنده در شورای عالی بورس باید گفت که اگر عرض کنم که در این شورا چقدر فریاد زدم اما آنجا ترکیب شورای عالی بورس طوریست که اعضای بورس اکثریت هستند و بنده فقط یک رأی دارم و هشدار و تذکر دادم که این خیانت‌ها دارد انجام می‌شود و رونوشت آن پرونده‌های تخلفات را برای مقامات عالی هم ارسال کردم. منتهی شرایط کشور به گونه ایست که گاهی از اوقات اقتضا می‌کند ما دفع افسد به فاسد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: امروز ما به لحاظ این که با دشمنان خارجی رو به رو هستیم که اینگونه جنگ‌های ترکیبی را برای ما تشکیل دادند، ناچاریم از بعضی مسائل فعلاً بر اساس مصالحی که بزرگان تشخیص می‌دهند، اغماض و چشم پوشی کنیم.

امروز دشمن اصلی ما اسرائیل است

وی با بیان این که امروز دشمن اصلی ما اسرائیل است و هدفش ایجاد شکاف برای هر کسی به نحوی است، گفت: آنچنان رهبر معظم انقلاب بصیرت دارند و اطلاعات دقیق به ایشان می‌رسد که ملاحظه می‌کنید در طول این سی سال چگونه عمل می‌کردند؛ آنچه از نظر ایشان مصلحت باشد، حتماً اقدام می‌کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: شما شاید تصور کنید قوه قضائیه در خصوص بحث بی حجابی بیخیال نشسته و سکوت کرده ایم، در حالی که از اون روزی که این بحث مطرح شد، دشمن به دنبال این بود که گام به گام قدم بردارد و یکی از گام‌ها، بحث فرهنگی بود و یکی از مصادیق آن، همین کشف حجاب زن‌ها بود و قطعاً اگر برخورد صورت بگیرد، این گام اول بوده و امروز دشمن دارد از یک جنگ ترکیبی که یکی از مصادیقش مسأله زن است، اقدام می‌کند.

وی گفت: این شعار زن زندگی آزادی تصور می‌کنید بی حساب و کتاب بوده؟ اکنون هم دشمن در همین هفته گذشته بحث حقوق بشر را کلی زد و تلاش کردیم از این مجموع کشورهایی که در این شورا بودند، تلاش فراوان کردیم تا تعداد کسانی که رأی مثبت می‌دهند، کاهش پیدا کنند، کارهایی شد که رأی مثبت به پانزده شانزده تا هم نرسد اما ظرف دو روز رفتند با کشورهایی که می‌توانستند صحبت کردند و این رأی را به بیست و پنج رساندند چراکه مساله حقوق بشر را دارند مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: دشمنان بعد از مبحث حقوق بشر، مساله زن را علیه نظام جمهوری اسلامی در جهان مطرح خواهند کرد؛ ما بایستی که در رابطه با این توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن، یک برنامه جامع و کاملی را ببینیم.

وعده دادستان کل کشور برای رسیدگی به وضعیت حجاب در جامعه

وی به تلاش مسؤولان برای ساماندهی به وضعیت کنونی حجاب در جامعه گفت: شما عزیزان وقتی شاهدید مساله بی حجابی در شهرها دارد خودش را نشان می‌دهد رنج می‌برید و این بحق است اما تصور می‌کنید که مسوولین مربوطه هم ساکت نشسته اند؟ من به عنوان کسی که در میدان این مساله هستم، عرض می‌کنم که هم مجلس و هم قوه قضاییه دارند کار می‌کنند، برای مثال همین دیروز جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و ظرف یکی دو هفته آینده نتایجی را ملاحظه خواهید کرد.

وی افزود: ما به سرعت در حال کار بر روی موضوع حجاب هستیم و تمام تلاشمان را داریم به کار می‌بریم که یک راه حل مدبرانه را بکار ببریم که با این پدیده که دل همه را به درد آورده، مقابله کنیم. حوزه‌های علمیه و خانواده‌های شهدا باید از دستگاه‌های اجرایی، مسوولین فرهنگی و... به شدت مطالبه کنند و این مسأله موثر است. دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و این کار جمعی باید انجام شود.

وی خطاب به حوزویان گفت: در خصوص مساله بدحجابی فریاد بزنید و مطالبه کنید. در سخنرانی‌ها، در مقاله‌ها و در مصاحبه‌ها مطالبه کنید و تنها این را نخواهید که دستگاه قضایی کاری کند.

گشت ارشاد نداشتیم، بلکه پلیس امنیت اجتماعی وجود داشت

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: در خصوص گشت ارشاد اولاً ما گشت ارشاد نداشتیم و عنوانش پلیس امنیت اجتماعی بوده، ثانیاً هرگز دستگاه قضایی نه کوچک‌ترین قدمی و نه طرحی برای تعطیل کردن این گشت داشته و ما این را شاهد بودیم که یک حادثه ای که منشأ آن یک اقدام در این واحد پلیس بوده که محترمانه خانم بدحجابی را دستگیر کردند و آنجایی که ایشان را می‌برند و جلسه می‌گذارند برایشان صحبت می‌کنند و...، این ملاحظه شد که یک اتفاق رخ می‌دهد و همین منشا این داستان‌ها می‌شود.

وی خطاب به طلاب و مبلغان گفت: از هر طرحی که بتواند به دستگاه قضا و به دستگاه اجرایی کمک کند که با تدبیر و روشی خردمندانه بتوانیم ناهنجاری حجاب و مسائل اخلاقی دیگر را مدیریت کنیم، استقبال می‌کنیم. من خدا را شاهد می‌گیرم که بنده به عنوان یک طلبه، هرگز از این قضیه کوتاه نمی‌آیم اما به لحاظ مجموع شرایط باید تدبیر اندیشیده شود و دیروز با رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم و اعلام آمادگی کردند که اگر نقص قانون هست، برطرف شود؛ و به شدت پیگیرش هستیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اون آقایی که در سیستان و بلوچستان نشسته و خودشان برای زن هیچ حرمتی قائل نیست، امروز سنگ حمایت از زن را به سینه می‌زند.

وی افزود: بنده به عنوان دادستان کل به کمک شما نیاز دارم و با روشی مدبرانه راهنمایی کنید؛ اگر ما بخواهیم چهار زن ولنگار را به صرف دستگیر کردن و به زندان انداختن فکر کنیم، آیا به نتیجه می‌رسد، خیر، به نتیجه نخواهد رسید اما نباید هم رها کرد؛ ما در حال استفاده از پیشنهادات هستیم.  

وی در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در مورد مسأله حقوق عامه که دامنه گسترده ای دارد و دستگاه قضا هم در صیانت این حقوق مسوولیت دارد، بنده جدی این مسأله را دنبال کرده ام و بسیار مصادیق گسترده ای دارد؛ چون این حقوق عامه قانونی نداشت، آیین نامه ای برای آن تنظیم کردیم. این مساله فراقوه ایست و تنها به قوه قضاییه ارتباط ندارد

دادستان کل کشور بیان کرد: از روز اولی که این حادثه اتفاق افتاد، دومین روز دستگیری به زندان تهران رفتیم و از همانجا گفتیم از فردا در دستگیری‌های این چنینی، چون ممکن است افراد بی گناهی هم دستگیر شوند، باید یکی یکی تحقیق و بازجویی شوند که این اتفاق نیافتد؛ روز دوم بود که به دادستان‌ها بخشنامه دادم که اینها را تقسیم کنیم، کسانی که در تحقیقات اولیه هیچ مدرکی نبوده، آزاد شوند، کسانی که کار خیلی خطرناکی نکردند، پدر و مادر را بخواهید و با تعهد آزاد کنید و آنهایی که در اتهام اساسی هستند و کارهای خطرناکی کردند، باید با آنها برخورد شود و به هیچ وجه آزاد نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: فرایند رسیدگی در این زمینه با رعایت قانون است و برای رعایت ضوابط دادگاه تا حقی از کسی ضایع نشود، حداقل زمانی که برای رسیدگی تا مرحله دادگاه امکان دارد، ۵۰ روز طول می‌کشد.

در مجازات کسانی که مرتکب جنایت شدند، کوتاه نخواهیم آمد

وی با بیان این که ما توانستیم تعدادی از این پرونده‌ها را به مرحله اجرا بگذاریم، گفت: هیچ اغماضی در برابر کسانی که مرتکب جرم شدند، نداریم. در مجازات کسانی که مرتکب جنایت شدند، کوتاه نخواهیم آمد؛ اما آیا در رسیدگی مان نباید موازین شرعی و قانونی را رعایت کنیم؟ آیا نباید چیزی که شرع مقدس اسلام به ما دستور داده را رعایت کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین منتظری یاداور شد: من به دیدار خانواده طلبه شهید آرمان علی وردی رفتم و خانواده ایشان فرمودند که انتظار قصاص داریم؛ خدمت ایشان گفتم که انتظار در چارچوب موازین شرعی دارید؟ گفتند بله، گفتم ۱۵ نفر در این مساله نقش داشتند. ما به عنوان نیروی قضایی باید این مساله را پیگیری جدی کنیم که چه کسی در چه قسمتی از این جنایت نقش داشته اما باید این شفاف شود تا کسی را قصاص کنیم و به سینه تیر بگذاریم، اما مطمئن باشید تا آخرین برگ از این جریان را رسیدگی می‌کنیم.

زندانیان آزاد شده اخیر از اغتشاشگران نبودند

وی گفت: رئیس محترم قوه قضاییه بعد از این بازی فوتبال تیم ملی ایران که مردم شادمان شدند، ایشان هم گفتند که در شادمانی مردم ما هم شکری در این لیوان شربت بریزیم. شما دقیقاً دستورالعمل ایشان را ببینید که هیچ ربطی به اغتشاشگرها ندارد. ایشان گفتند زندانیانی که استحقاق ارفاق قانونی را دارند، آزاد شوند.

دادستان کل کشور با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه برخورد با دستگیر شدگان در اغتشاشات اخیر افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بعد از اغتشاشات فرمودند و تبعیت از دستور ایشان برای بنده امری واجب است؛ ایشان دستور می‌دهند که اغتشاشگران را از معترضین جدا کنیم و معترض نباید حسابش با اغتشاشگر یکی شود. روزانه در حال آمارگیری از سراسر کشور هستم از جمله این که از همه کسانی که به دادگاه رفتند، بازداشت شدند یا هر قسمتی از روند پیگیری هستند.

وی افزود: وظیفه داریم که به کسی ظلم نشود و به هیچکس هم بی تفاوتی نشود؛ والله خودم را در پیشگاه خدا مسئول می‌دانم اگر کوتاهی کنم، چه بسا جاهایی هم قصور داشته باشیم اما وظیفه ما این است که عدالت رعایت شود.

نقش مبلغان و روانشناسان خبره در بهبود شرایط زندانیان

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به ضرورت حضور روحانیون و روانشناسان خبره در زندان‌ها اظهار کرد: روز چهارم یا پنجم از بازدیدی که در تهران از بازداشتگاه بزرگ کردم، دیدم عده زیادی از کسانی که دستگیر شدند، به شدت موعظه و نصیحت نیاز دارند، بلافاصله گفتم کاری که باید انجام دهید، این است که عده ای از طلاب و روانشناسان و کسانی که کارفرهنگی درست بتوانند انجام دهند را بیاورید و اینجا فعالیت انجام دهند.

وی خطاب به طلاب گفت: یکی از کارهایی که شما عزیزان می‌توانید انجام دهید، همین است عزیزانی که حوزه علمیه قم امروز در این مساله اغتشاشات این کمک ارزنده را می‌تواند برای ما انجام دهد. لذا باید برنامه ریزی انجام شود، کما این که دفتر تبلیغات اسلامی این کار را فراهم کرده اند.

دادستان کل کشور با بیان این که ما مدعی بودیم که زندان باید دانشگاه باشد ولی نیست، تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که بخشی از مسوولیت نظارت بر زندان‌ها را دارم، عرض می‌کنم به عنوان یک طلبه راهی که بتوانم برای شما هموار کنم، هموار خواهم کرد.

وی با بیان این که عده ای از جوانان ما به دام دشمن گرفتار شدند، افزود: این فرستنده‌های من و تو و بی بی سی و ذلک، انواع و اقسام فسادها را به ایشان آموزش می‌دهند و باید بیش از پیش در آگاهی جوانان تلاش کنیم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها