کشف مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال در تهران

کد خبر: 1189982

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک دزد کلید ساز، سارق حرفه‌ای موتورسیکلت و کشف مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال خبر داد.

کشف مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال در تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک دزد کلید ساز، سارق حرفه‌ای موتورسیکلت و کشف مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای به تشریح چهار پرونده پلیس رسیدگی شده در پلیس پیشگیری طی ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت:‌ یکی از این پرونده‌ها مربوط به دستگیری دو سارق حرفه‌ای است. چندی پیش ماموران پلیس درحال گشت‌زنی در محدوده امیرآباد بودند که به دو راکب موتورسیکلت، مشکوک شدند. این دو نفر صورت خود را پوشانده و پلاک موتورسیکلت را نیز مخدوش کرده بودند. در همین راستا ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و آنان را زیر نظر گرفتند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهارکرد: در همین حین یکی از راکبان، با در دست داشتن ابزاری، قفل یک موتورسیکلت پارک شده را تخریب کرده و مشخص بوده که قصد سرقت آن را دارد. در همین راستا ماموران به سرعت وارد عملیات شدند. متهمان هم پس از آنکه متوجه ماموران شدند، اقدام به فرار کردند که در همین راستا تعقیب و گریزی بین پلیس و سارقان آغاز شد.  

وی با بیان اینکه ماموران پلیس پس از دقایقی تعقیب و گریز متهمان را دستگیر کردند، گفت:‌ این افراد به مقر انتظامی منتقل شدند و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که یکی از متهمان تبعه یکی از کشورهای همسایه است و متهمان ۳۰ و ۳۲ ساله هستند. آن‌ها به بزه انتسابی و سرقت موتورسیکلت در شهر تهران با همدستی یکدیگر و ۱۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند. تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی شده و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد. دو متهم دستگیر شده نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

کلیدساز منزل سارق از آب درآمد

موقوفه‌ای با اشاره به کشف راز سرقت از منزلی در شمال تهران نیز گفت: مدتی قبل یک فقره سرقت از منزل در محله قائم به تیم عملیات کلانتری قائم اطلاع داده شد که در همین راسا ماموران پلیس به محل اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه ماموران مشاهده شد که منزل به هم‌ریخته و مقداری طلا از این محل سرقت شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهارکرد: ماموران رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود داده و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارق این منزل با کلید وارد خانه شده چرا که قفل در ورودی منزل تخریب نشده بود. همچنین مشخص شد که ساعاتی قبل از سرقت، کلیدسازی برای تعویض قفل در به ساختمان مراجعه و قفل را تعویض کرده است.

وی افزود:‌ زمانی که سارق شناسایی شد، ماموران پلیس پس از اخذ مجوز قضایی و در یک عملیات منسجم پلیس به مخفیگاه او مراجعه کرده و او را دستگیر کردند. در تحقیقات اولیه سارق با توجه به ادله ومدارک موجود به جرم انتسابی و سرقت منزل اعتراف کرد و طلاهای سرقت شده به مال باخته تحویل داده شد. کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را دو میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد تاکید کرد که شهروندان باید حتما از افراد معتبر و شناخته شده برای تعویض قفل و کلید منزل کمک بگیرند.

موبایل‌قاپ پایانه جنوب دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به دستگیری یک سارق در محدوده پایانه مسافربری جنوب نیز گفت: پس از اینکه چند فقره سرقت موبایل در محدوده پایانه مسافربری جنوب به پلیس اعلام شد، تیم عملیات کلانتری این محدوده به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با تاکید بر افزایش گشت‌زنی‌های هدفمند در این محدوده گفت: عوامل تیم عملیات به صورت نامحسوس در پایانه درحال گشت‌زنی بودند که به فردی که به صورت پیاده در حال زاغ‌زنی خودروهای عبوری و اتوبوس‌ها بود مشکوک شدند. ماموران متهم را زیر نظر گرفته و مشاهده کردند که با غفلت راننده خودرو سواری، متهم تلفن همراه او را سرقت کرده و از محل متواری شد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه ماموران به سرعت او را تعقیب کرده و پس از یک تعقیب و گریز ۱۰ دقیقه‌ای متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند گفت: در بررسی اولیه سه دستگاه تلفن همراه سرقت شده نیز کشف شد که مال‌باختگان‌ آن‌ها شناسایی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: متهم ۱۸ ساله به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه و پنج مورد سرقت مشابه اعتراف کرده است. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

کشف مزرعه تولید غیرقانونی ارز دیجیتال

 

وی در ادامه نیز با اشاره به عملیاتی که منجر به کشف پنج دستگاه پروماینر قاچاق از یک مزرعه تولید غیر قانونی ارز دیجیتال شده بود اظهار کرد: پس از اینکه اطلاعاتی در باره تولید ارز دیجیتال در محله فرجام به پلیس مخابره شد، رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری این محل را بر عهده گرفتند. تحقیقات ابتدایی آغاز شد و ماموران پس از مدتی هویت متهمان و مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند.

موقوفه‌ای گفت: مجوز قضایی اخذ شد و ماموران طی یک عملیات منسجم به محل مراجعه و متهم را دستگیر کردند. در بررسی اولیه از مخفیگاه متهم تعداد پنج دستگاه پروماینر قاچاق و متعلقات مربوطه که در حال استخراج ارز دیجیتال بود کشف و به کلانتری منتقل شدند.

به گفته وی در این خصوص یک متهم ۴۳ ساله دستگیر شد. این فرد در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال معترف شد. کارشناسان ارزش اموال کشف شده را دو  میلیارد ریال اعلام کردند. پرونده و متهم نیز به مرجع قضائی ارجاع شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها