خبر رسمی: اخبار جدید از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ۲۱ و ۲۲ آذر | جزئیات کامل تعطیلی مدارس این استان ها

کد خبر: 1191638

رئیس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: مدارس شهر اراک روز دوشنبه بیست و یکم آذرماه برای دومین روز متوالی به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

خبر رسمی: اخبار جدید از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ۲۱ و ۲۲ آذر | جزئیات کامل تعطیلی مدارس این استان ها

رئیس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: مدارس شهر اراک روز دوشنبه بیست و یکم آذرماه برای دومین روز متوالی به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

«مهدی زندیه وکیلی » شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا بر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا و با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها توسط ایستگاه‌های پایش و پیش بینی سکون هوا، تمامی مقاطع مدارس شهر اراک روز دوشنبه در نوبت صبح و بعداظهر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در این شرایط مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان و سایر افراد تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در دو هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۹۶ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است./ایرنا

مدارس تبریز 21 آذر غیرحضوری شد

تداوم آلودگی هوا؛ مدارس تبریز را برای سومین روز در دوشنبه 21 آذر 1401 غیرحضوری کرد.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پی تداوم آلودگی هوا و بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا مدارس شهری و روستایی نواحی پنجگانه تبریز، خسروشاه و ایلخچی و شهر جدید سهند در تمامی مقاطع تحصیلی در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر دوشنبه (۲۱ آذر ۱۴۰۱) غیرحضوری بوده و فرآیند آموزش در بستر شاد خواهد بود.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان البرز ۲۱ و ۲۲ آذر ماه تعطیل است

کرج - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها طی روزهای آینده، همه دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی دولتی و غیردولتی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ آذر ماه تعطیل اعلام شدند.

احمد افضلی یکشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به وضعیت قرمز آلودگی هوا، علاوه بر تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی، همچنین غیرحضوری شدن کلاس های درس همه مدارس استان البرز، همه دانشگاه ها و موسسات آموزشی دولتی و غیردولتی در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۱ و ۲۲ آذر ماه نیز تعطیل هستند.

به گفته وی، جلوگیری از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، جلوگیری از انجام کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، استقرار و آماده باش پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها، موافقت مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی کارکنان، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت های ورزشی در محیط های باز از دیگر مصوبات نشست امروز(یکشنبه) کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز بود.

کدام مدارس استان قزوین دوشنبه تعطیل است؟

مدارس استان قزوین در تمامی مقاطع تحصیلی، به‌جز مناطق طارم سفلی، الموت غربی و شرقی، ضیاآباد، خرمدشت و شهرستان آوج، در روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی در بستر شاد برگزار می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان، مدارس استان قزوین در تمامی مقاطع تحصیلی، به‌جز مناطق طارم سفلی، الموت غربی و شرقی، ضیاآباد، خرمدشت و شهرستان آوج، در روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی در بستر شاد برگزار می‌شود.

مدارس مناطق طارم سفلی، الموت غربی و شرقی، ضیاآباد، خرمدشت و شهرستان آوج، در روز دوشنبه ۲۱ آذرماه، به صورت حضوری برگزار می‌گردد.

بنا بر این خبر، براین اساس عوامل اجرایی در مناطقی که آموزش‌ها مجازی است، باید جهت پاسخگویی به اولیای دانش‌آموزان و ارباب رجوع در مدارس حاضر باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها