اژه‌ای: دستگاه قضایی مصمم به حمایت از سرمایه‌گذاری است

کد خبر: 1192435

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی فردی جرمی را مرتکب می‌شود باید به شیوه‌ای با این فرد مجرم برخورد شود که شخصیت، کار، آینده و خانواده‌ او از حیّز انتفاع خارج نشود.

اژه‌ای: دستگاه قضایی مصمم به حمایت از سرمایه‌گذاری است

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی فردی جرمی را مرتکب می‌شود باید به شیوه‌ای با این فرد مجرم برخورد شود که شخصیت، کار، آینده و خانواده‌ او از حیّز انتفاع خارج نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان به موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای اعمال مجازات جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع‌محور و عام‌المنفعه گفت: شما فعالان صنفی چه سازوکارهایی دارید که به دستگاه قضایی منتقل کنید تا وقتی یکی از هم‌صنفان شما که احیانا جرمی مرتکب شده و باید مجازات شود، به جای مجازاتی نظیر حبس، مبادرت به توسعه و آبادانی و ارائه خدمتی کند؟

وی افزود: ما این آمادگی را داریم تا فهرستی از فعالان اقتصادی استان زنجان که مشکل قضایی دارند را با رعایت ملاحظات ناظر بر آبروی فرد مزبور، به شما هم‌صنفانش ارائه دهیم تا شما هر کمک و مساعدتی که از دست‌تان برمی‌آید به این هم‌صنف خود برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه اقتصادی‌اش ارائه کنید.

 محسنی اژه‌ای اظهار کرد: شما متولیان اصناف و اتحادیه‌ها در استان زنجان برای حمایت و کمک به سه قشر از هم‌صنفان احیانا خطاکار، مجرم یا زمین‌خورده صنف خود، چه سازوکارهای حمایتی‌ای دارید؟ آیا شما وقتی یکی از هم‌صنفانتان مرتکب جرم می‌شود، او را تنها می‌گذارید یا اینکه در راستای تنبّه او و رجوع به مرجع قضایی ذی‌ربط برای رفع مشکل او اقدام می‌کنید؟ آیا تلاش می‌کنید این هم‌صنف شما به موجب مجازات قانونی که بر او اعمال می‌شود، متحمل زیان مضاعف نشود و بنگاه تولیدی یا اقتصادی‌اش تعطیل نگردد و آبروی خود و خانواده‎‌اش ریخته نشود؟

وی اظهار داشت: وقتی فردی جرمی را مرتکب می‌شود باید به شیوه‌ای با این فرد مجرم برخورد شود که شخصیت، کار، آینده و خانواده‌ او از حیّز انتفاع خارج نشود.

 محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای اعمال مجازات جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع‌محور و عام‌المنفعه که در جریان سفر سال گذشته به استان گلستان و دیدار با فعالان اقتصادی آن استان مطرح کرد، گفت: شما فعالان صنفی چه سازوکارهایی دارید که به دستگاه قضایی منتقل کنید تا وقتی یکی از هم‌صنفان شما که احیانا جرمی مرتکب شده و باید مجازات شود، به جای مجازاتی نظیر حبس، مبادرت به توسعه و آبادانی و ارائه خدمتی کند؟

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم تا فهرستی از فعالان اقتصادی استان زنجان که مشکل قضایی دارند را با رعایت ملاحظات ناظر بر آبروی فرد مزبور، به شما هم‌صنفانش ارائه دهیم تا شما هر کمک و مساعدتی که از دست‌تان برمی‌آید به این هم‌صنف خود برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه اقتصادی‌اش ارائه کنید.

وی خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان گفت: شما چه سازوکارهایی می‌توانید تعبیه کنید که اگر قوه قضاییه بخواهد ارفاقی را برای یک فعال حوزه تولید که به واسطه جرمش محکوم شده، اعمال کند، این تاسیسات ارفاقی موثر واقع شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: باید فردی که در کشور تولید بیشتر و ارزآوری مضاعفی دارد و ثروت افزون‌تری را برای کشور ایجاد می‌کند، بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: ما در دستگاه قضایی مصمم بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاری صحیح برای رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم و این آمادگی را داریم که از نقطه‌نظرات و پیشنهادات شما فعالان اقتصادی و تولیدی بهره‌مند شویم.

رئیس عدلیه در پایان خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان گفت: هر مانعی در حوزه امورات شما فعالان تولیدی و اقتصادی که قابل رفع شدن است اما به هر دلیلی رفع نمی‌شود را به طرق مختلف از جمله مکاتبه و ارسال، به من منتقل کنید تا من در راستای رفع آنها اقدام کنم.

 « محسن افشارچی» استاندار زنجان هم با بیان اینکه تدابیر لازم را برای رونق بخشیدن هرچه بیشتر شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: با مساعدت دستگاه قضایی تلاش داریم تا «سرجین‌بافت» را به عنوان بزرگترین واحد نساجی شمال غرب کشور راه‌اندازی کنیم؛ در صورت راه‌اندازی این واحد تولیدی برای 2 هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس اتحادیه تراشکاران استان زنجان نیز به نمایندگی از صنوف این استان خواستار افزایش حمایت‌های قضایی از اصناف شد و اظهار کرد: آموزش در حوزه اصناف مغفول مانده و مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته است.

قائم مقام شرکت ایران ترانسفو و نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان نیز در این جلسه از مسئولان دادگستری این استان به واسطه عملکرد آنها در حل و فصل مشکلات و موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی کرد و خواستار استمرار این تلاش‌ها شد.

نماینده شرکت‌های معدنی استان زنجان نیز در سخنانی خواستار اجرای قانون تجمیع عوارض شد و گفت: در قانون تجمیع عوارض مقرر شده همه عوارضی که بر تولیدات معدنی تعلق می‌گیرد به صورت یکپارچه از تولیدکنندگان این حوزه اخذ شود اما متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود. «رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز طی سخنانی با بیان اینکه از مجموع هزار و 300 واحد تولیدی و صنعتی در این استان 20 درصد تعطیل هستند و 33 درصد نیز با ظرفیت زیر 50 درصد فعالیت می‌کنند، گفت: بدهی‌های بانکی، عدم تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و مشکلات ارزی از جمله موانع تولید پیش‌روی بخش خصوصی در زنجان هستند.

 همچنین «مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان»، «مدیرعامل شرکت مینو»، «مدیرعامل شرکت پوشاک نانومهیار»، «مدیرکل صنعت و معدن استان زنجان» و «یکی از فعالان حوزه نساجی» نیز در این جلسه به بیان دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها