افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج

کد خبر: 1192437

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج همچنین آلودگی هوا در پنج شهر دیگرو بارش برف و باران در ۱۶ استان هشدار داد.

افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج همچنین آلودگی هوا در پنج شهر دیگرو بارش برف و باران در ۱۶ استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از  تداوم آلودگی هوا و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم در تهران و کرج طی روز جمعه (۲۵ آذر) از صبح تا اواخر وقت خبر داد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات، کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری جو و آلودگی هوا طی روزهای جمعه تا سه‌شنبه (۲۵ تا ۲۹ آذر) خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه در مشهد، شنبه در تهران، کرج، مشهد، یکشنبه در تهران، اراک، کرج، مشهد، قم، تبریز و سه‌شنبه در تهران، کرج، اراک، قم، تبریز، مشهد، اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان نسبت به مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف در برخی نقاط همراه با رعدوبرق و مه آلودگی از پنجشنبه تا شنبه (۲۴ تا ۲۶ آذر) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جمعه در همدان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان، شمال استان‌های خوزستان و فارس و روز شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، همدان، مرکزی، شرق لرستان، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، شمال استان‌های فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط جوی باید احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو در دستور کار قرار گیرد همچنین احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، انجام اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها