تهران فردا تعطیل است؟

کد خبر: 1192609

تهران از فردا وارد یک هفته آلوده دیگر می‌شود. روز‌ جمعه آلودگی هوا به حدی بود که نور خورشید به زحمت به زمین می‌رسید.

تهران فردا تعطیل است؟

شدت آلودگی به حدی است که روز گذشته محسن دهنوی، نماینده مجلس اعلام کرد: تکلیف شهروندانی را که از آلودگی به بقیه شهرها پناه برده‌اند، زودتر مشخص کنید تا بیهوده به تهران برنگردند.

وی همچنیت گفت: حل ریشه‌ای آلودگی هوای پایتخت پیشکش؛ لااقل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران را زودتر تشکیل دهید.

با این حال ساعتی پیش، معاون استاندار تهران از «غیرحضوری» شدن مدارس در روز شنبه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس خبر داد.

از سوی دیگر عرضه طرح ترافیک در اولین روز هفته متوقف شد. کارخانه‌های شن و ماسه نیز تا روز یکشنبه باید دست از کار بکشند.

شدت آلودگی هوا به حدی است که حتی مدارس البرز نیز فردا غیرحضوری شد.

این تعطیلی‌ها در حالی است که ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران دیروز به ایسنا گفت: تعطیلی مدارس و توصیه به ورزش نکردن، دردی از آلودگی هوا دوا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود و برای ما نیز جای سوال است که چرا با قرمز شدن وضعیت هوای پایتخت هنوز اقدامی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه انجام نداده‌اند.

امانی گفت: به جز تعطیلی مدارس و توصیه به عدم خروج مردم و ورزش باید کاری کرد که هنوز این اتفاق نیفتاده و برای ما نیز جای سوال است که چرا هنوز اتفاق مهمی در این راستا رخ نداده است.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: مردم می‌خواهند که مسئولان اقدام عملی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند و مردم ببینند که آلودگی هوا کاهش یافته است و شاخص‌ها کم شده است و گرنه با این اقدامات مقطعی دردی دوا نمی‌شود./کاماپرس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها