بارش باران سوم دی در پایتخت

کد خبر: 1193681

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه در غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و روز شنبه سوم دی‌‌ در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق، بخش‌هایی از شمال غرب و هرمزگان، باران پیش‌بینی می‌شود.

 بارش باران سوم دی در پایتخت

درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد شده و موجب بارش باران در ایلام و خوزستان می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه اول دی‌‌ در جنوب غرب و غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه در غرب و جنوب غرب کشور بخش‌هایی از جنوب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی باران خواهیم داشت و روز شنبه سوم دی‌‌ در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق، بخش‌هایی از شمال غرب و هرمزگان، باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه در این مدت در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم داشت، عنوان کرد: روز آینده شدت بارش‌ها در ایلام و شمال خوزستان خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه دوم دی، شدت بارش‌ها در ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه شدت بارش‌ها در لرستان، خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمیعت تداوم شرایط ناسالم هوا برای گروه‌های حساس همچنان ادامه دارد.

* یخبندان در 14 مرکز استان/ بارش باران سوم دی در پایتخت

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 10 و 5 درجه خواهد بود و روز شنبه شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده زاهدان و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر و بیرجند با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان گفت: فردا در‌ 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود که شامل اراک، اردبیل، ارومیه، بجنورد، بیرجند، تبریز، زاهدان، زنجان، شهرکرد، شیراز، قزوین، کرمان، مشهد و همدان است.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 10 استان

وی ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی بابت فعالیت سامانه بارشی پیشِ رو، اظهار کرد: از پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ تا شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر‌ استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و غرب اصفهان، برای روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ این شرایط جوی در ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در این مناطق آبگرفتگی معابر عمومی، بارش سنگین برف به‌ویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی‌ کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، تاخیر و احتمال لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و افت فشار گاز می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان، مدیریت در مصرف انرژی در دستور کار باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها